Gå til innhold

Når er det da greit å gi opp ammingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til fordel for flaske?

Hvem er det som skal bestemme når det er nok for hver enkelt og hvor lenge er man nødt til å slite for å kunne med god samvittighet ikke amme barnet sitt?

Hva hvis man ikke har et stort sosialt nettverk eller familie til å stille opp og hjelpe til, hvem skal da hjelpe når mamma går rett iv eggen? Hvem skal da ta seg av barna når mamma har slitt seg ut bare med å prøve å få nok melk til den lille?

Og hvorfor i alle h***** skal alle på død å liv blande seg opp i om man ammer eller ikke?

En mor gjør hva hun mener er best for sitt barn uansett og om det valget er å være en frisk og opplagt mor til flere barn eller å ofre seg helt på et så får da det være dems valg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får hver bestemme for seg selv. Har ammet begge mine, men aldri opplevd at noen har spurt noe særlig om det...

Skrevet

jeg mener det er opp til mamman jeg, hvor lenge hun vil amme/når begynne med flaske..

jeg hadde selv ingen problemer med å amme, men har full forståelse for de som velger å bruke MME.

har flere venninner som gir MME, og de barna er like friske og raske som andre barn, sover som oftest lenger om natta også!!

den ene veninna mi har fått pepper fordi hun sluttet og amme, men gutten ville jo ikke ha puppen, brukte jo den bare som en smokk, hvorfor skal hun da sliten med amminga... hun sliter seg jo ut. og gutten var jo sulten hele tiden.. for han fikk jjo ikke nok mat....

*Nei, la hver mor bestemme selv.. de vet best når det gjelder amming/flaske til sitt eget barn....

Skrevet

Har en av hver og har hatt reaksjoner på begge faktisk.

Med førstemann ble jeg ofte spurt hvorfor jeg ammet et så stort barn, det var jo bare tull osv ( ammet til han var seks mnd, men da var det ikke noe mer melk... ) og med andremann har jeg fått negative reaksjoner fordi jeg ikke ammer, fordi amming var best og at jeg ikke var skikket til å ta meg av barn fordi jeg ikke ammet dem.. ( eldstemannen trasset i butikken og jeg handlet MME pulver)

Jeg orker ikke å forklare hvorfor jeg ikke ammer, men jeg har for meg veldig gode grunner for å ikke amme, selv om andre i min situasjon kansjke hadde taklet det anderledes.

Gjest lilinn
Skrevet

bare mor bestemmer d, og blir amming bare ett stort problem etter hvert så er du ingen dårlig mor selv om du går over til flaska:)

Skrevet

Jeg mener seriøst at "gidder ikke", "får så stygge pupper" eller "han sover lengre om natta" ikke er nok til å slutte å amme/starte mme. Alle vet i dag at amming er det beste for barna, og bør derfor prøve, eventuelt amme ved siden av mm, hvis det ikke er nok. "Barna er urolige" eller "mor er utslitt" er derimot gode argumenter.

Skrevet

Det får være opp til enhver å bestemme selv. Ingen andre som har noe med om man ammer eller gir flaske, og hva som er grunnen til at man gjør som man gjør. Folk blander seg for mye opp i hva andre gjør...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...