Gå til innhold

Blir man vaksinert mot vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det 1mnd(?) med helvete når det inntreffer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og nei. Varer ikke så lenge, 7-10 dager kanskje, max, og ikke alle blir så hardt rammet. Snupp fikk under 10 kopper og var ikke plaget.

Skrevet

Blir ikke vaksinert mot vannkopper.

Skrevet

nei, man ikke vaksinert mot det vel. men det varer vel bare en drøy uke? eller husker jeg feil nå?

Skrevet

nei det gjør man ikke..

sønnen min har nettopp hatt det, og de var tørre etter ca 5 dager!

Skrevet

aaa... akrobat... takk for svar.

Skrevet

hvilken alder dukker de opp tru?

hmm...lurer på hva dt kommer av jeg...

Skrevet

Nei, man blir i utgangspunktet ikke vaksinert, men det er vaksine å få kjøpt. I USA vaksinerer de mot vannkopper.

Men, som andre har sagt, det er overpå en ukes tid og dette er en av barnesykdommene som man strengt tatt ikke trenger å vaksinere mot, med mindre det er dyptliggende grunner for å gjøre nettopp dette.

De får da nok vaksiner disse små:-)

Skrevet

Som februargull skriver, finnes det vaksine. Men man får det ikke automatisk. Det er kun enkelte barn som har behov for å få den vaksinen, men barn generelt sett har ikke noe behov for å få en vannkoppvaksine. Vi voksne som ikke har antistoffene kan dog gjerne ta vaksinen. Skal selv ta den...

Skrevet

her i USA vaksineres detmot vannkopper.

Minsten er vaksinert, og hvis han får det noengang, så blir det kun mildt utbrudd.

Broren hans var full av kopper før jul i fjor, men lillebror fikk det heldigvis ikke, fordi han var vaksinert.

Skrevet

ja gud forby at de selv lager noen antistoff. USAs vaksineprogram er jo sinnsykt. Skal bli spennende å se utfallet når de begynner å merke seg det.

Desverre vil Norge også kanskje ta inn den vaksinen. Da slipper de jo å betale sykedager for foreldrene som må være hjemme de ussle dagene.

Skrevet

Vannkopper kan værte livsfarlig,og tar faktisk livet av mange småbarn hvert år.

Den er ikke "verre" den vaksinen enn den de gir mot fks røde hunder.

Det har neppe noe å gjøre med sykedager til foreldrene, om Norge "tar inn" den vaksinen. Vil tro norske myndigheter gjør det for å beskytte barnet ditt.

Skrevet

Så naiv er jeg ikke. Alt i verden styres av penger.

Det meste kan være livsfarlig. Er det ikke det i 98% av tilfellene ja hvorfor da gjøre noe som kan være mye værre, noe de ikke vet langtidseffekten av?

Vakine mot rødehunder er også like latterlig.

Skrevet

Litt om vannkoppevaksineneksperimentet i usa. "Vellykketheten" av dette kan vel diskuteres, men legemiddelfabrikantene gnir seg iallefall i henda over boosterdosene som må settes minimum hvert 4-6 år:

""Utbredelsen av vannkopper i USA ble redusert med 85 prosent i perioden fra 1995, da vaksinen ble innført, og fram til 2004. Mens bare en prosent av de innmeldte sykdomstilfellene var vaksinerte barn i 1995, var tilsvarende andel i 2004 økt til 60 prosent – selv om antall vannkopptilfeller sett under ett var sterkt redusert. Funnene tyder på at når barn som er vaksinert blir smittet med vannkopper, blir de sykere enn uvaksinerte barn, trolig fordi de gjennomgående er eldre når de blir smittet enn det som er vanlig ved ”naturlige” vannkopputbrudd i form av barnesykdom.""

Her står det mer:

http://www.doktoronline.no/news/2007-03/vannkopper_vaksine.html

Skrevet

Vesla har vannkopper nå, og de er over HELE kroppen.

Bortsett fra kløe , så er hun pigg som bare det.

7 dager siden det brøt ur , men fortsatt ferske blemmer.

Skrevet

Fikk det som voksen jeg og det var et sant helvete! Hadde vannkopper overalt, munnen, i halsen, nedentil! Ikke gøy! Kunne godt vært en vaksine for det er ikke alle som får vannkopper som barn! :(

Skrevet

Guttene mine har hatt det, minsten fikk mest prikker og klødde mest osv, trodde det ble verre til eldre de ble!!

Jobba med en tidligere som fikk vannkopper i voksen alder, det var det verste han hadde opplevd, så det er jo greit å få det som liten.

Tror bare det er de barna med kreft el. som får vaksine her!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...