Gå til innhold

Ok- for oss som ikke er like heldige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 14 uke .

Jeg har ikke vært på Ultralyd.

Jeg har ikke hørt hjertelyden.

Jeg har ikke fått noe mage- mage fra før,

Jeg har ikke fått enorme pupper.Men vondt i puppene

Jeg har ikke vært kvalm/syk ( heldig føler jeg meg)

Jeg kjenner hele tiden rivinger & slitinger , mensmurringer . Vondt

Jeg har ikke fått dilla.

Jeg har en kommende pappa som er kokrolig.

Jeg har normalt med sex.

Jeg gruer meg til ultralyden.

Jeg er kjemperedd for at noe skal være galt.

Kort sagt , alt er ganske normalt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill time til jm så får du høre hjerte da!!!

Skrevet

gå til legen, du ringer å sier du vil komme inn, så kan han skjekke hjertelyden, du får høre og...

Skrevet

Det er mulig jeg har litt tungt for det, men jeg skjønte ikke overskriften på dette innlegget jeg? Det du beskriver under er det vel mange som opplever, så ja det er da normalt. Men skjønner ikke hva dette har med å være heldig eller ikke, og du høres da ganske så heldig ut, ikke nevneverdige plager du ramset opp...(?) Men forøvrig er det vel på tide å komme seg til jordmor eller lege nå? Helt fantastisk å høre hjertelyden vet du...

Skrevet

Må si meg enig med deg anonym, om jeg forstår deg rett... :-)

Hele poenget er at det er så mange her inne som prater om tidlig UL, lytting til hjertelyd, blødninger, problemer med kommende far, når magen kommer osv... og det er jo det dette forumet er til for å diskutere også....

Men de aller fleste som er gravide har det jo akkurat sånn som anonym her!! Helt normalt.....

Har det på samme måte selv. Hadde første kontroll hos jordmor da jeg var 11+2, og da var det for tidlig å høre hjertelyden.

Selv om man alltid er redd for at noe skal gå galt, så er det jo alt helt normalt med meg, og som jordmor sa er det ingen grunn til at jeg skal bekymre meg da.

Så da venter jeg på ultralyden da, som er i uke 18.

Ingen jordmorkontroller før det, noe som er helt normalt... :-)

Skrevet

Skjønner ikke jeg.. Hvis poenget er at hun har et normalt svangerskap, og IKKE er heldig?

Skjønner innlegget hennes, men ikke sammenhengen mellom overskrift og innlegg...

Hadde jeg hatt et svangerskap uten blødninger så jeg ikke hadde vært på de tidlige UL'ene, jeg hadde vært glad for det, følt meg heldig....Sluppet to uker med venting for å finne ut om babyen min levde eller ikke....

Som sagt, jeg kan skjønne innlegget, men hvorfor er ikke folk med "normale" svangerskap, uten blødninger og uten pappaer som er i halvpanikk, osv... heldige? Det jeg lurer litt på.....

Skrevet

Enig med loren og OddBob, vær glad dere har normale svangerskap, jeg skulle mye heller hatt det enn det jeg har opplevd,har ikke hatt en bekymringsfri dag siden jeg fant ut at jeg var gravid rett etter påske,bekymringene slapp ikke taket før jeg var 16+4 dvs 2 juli. Da hadde jeg gått og bekymret meg for MA (hadde en MA i feb) store blødninger og diagnose truende abort siden 8 mai til for 1 uke siden (blodansamling i livmor)nakkefold som lå i grenseland, og fare for ryggmargsbrokk( jeg har epilepsi og vi har større risiko for å få barn med ryggmargsbrokk, var inne på Riks`n for å sjekke det i uke 13 fikk da også målt nakkefold, er den for stor så kan det være tegn på down`s,tok blodprøver) var tilbake på Riks`n 2 juli blodprøvene var bra og ikke tegn til ryggmargsbrokk. Var på ordinær UL på onsdag og alt var bra men hadde fremdeles blodansamling i livmoren,enten så absorberer kroppen det,det kommer ut eller det er der til fødselen, så da er det bare å gå å vente på hva som skjer i forbindelse med det.

Vet det er mye snakk om blødninger,tidlig UL og hjerelyd her inne,men det er kanskje for at vi skriver om det og er mer synlige enn dere?

Dere som har normale svangerskap kan vel skrive om det også? så får folk se at det finne sde som har flotte svangerskap uten mye tull? Jeg skulle gjerne ha vært en av dere, jeg er ikke den eneste heller tror jeg ...

Jeg het tidligere Solstrålen&julemirakelet.

Skrevet

Er så enig så enig med Skorpion73*gutt17.12.07* Jeg skjønner heller ikke sammenhengen med overskriften og innholdet i innlegget. Jeg har også en del ekstra bekymringer pga kronisk sykdom og problemer knyttet til medisinering, hvorvidt vanlig fødsel kan gjenomføres og hvorvidt en kan amme. Trolig blir jeg svært syk etter fødsel og bekymrer meg for at jeg da ikke klarer å stelle og ta vare på barnet på egen hånd. Så ja, jeg synes HI er svært heldig, men jeg synes også at jeg selv er svært heldig, som endelig har blitt gravid og for at det i følge ordinær UL i går, ser ut til at alt er bra med den lille skjønne jenta, som jeg bærer på.

Skrevet

Skorpion*gutt.17.12.07* her

selvfølgelig synes jo jeg også at jeg er heldig at alt går bra med den lille gutten vår tross blødninger og at han er frisk. Var bare det jeg ville tilføye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...