Gå til innhold

130/85...høyt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette hadde jeg da jeg var og målte før i dag..skulle komme tilbake i morgen å måle på nytt igjen..var ikke alarmerende høyt sa dama på kontoret der..men litt høyt? har ellers ligget på 130/70 og slikt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har til vanlig i svangerskapet her det..

Skrevet

Det kan være forskjellig hva som er normalt fra den ene til den andre. Jeg selv ligger på en normal på 95/55 så om mitt bt hadde blitt så høyt ville nok legene reagert. Alarmerende høyt er det vel ikke...det som en gjerne ser på ved høyt bt er undertrykket...når det nærmer seg 100 og går over, da er det ikke bra iallefall. 130/85 kan jo være normalt for deg nå i graviditeten.

Skrevet

Ikke farlig høyt nei, men de vil passe på at det ikke stiger mere riktig det med undertrykket.. jeg hadde 144/114 på slutten sist DA ble jeg lagt rett inn kan du si......

Skrevet

så lenge undetrykket ikke er over 90 er det normalt...

jeg har hatt 145/80 hele tiden

Skrevet

Jeg hadde 130/75 og legen sa ingenting på det. Syns det var litt høyt jeg men.

Skrevet

Dessuten stiger bt litt når man er stressa, kanskje du var det hos legen???

Skrevet

130/85 er vel ikke alarmerende høyt. men greit å følge med på. Det var ca det blodtrykket jeg hadde en uke før termin og en uke før jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning.. men da skal det sies at jeg den dagen jeg ble lagt inn hadde blodtrykk på 140/115 da jeg var hos legen og senere enda høyere på sykehuset.

prøv bare å ta det med ro skal du se det går ned på normalen igjen. ;)

Skrevet

er evl ikke umulig at jeg var litt stressa da;O) kan vel ha vært det de kaller kontortrykk..hehhe,men da tviler jeg på jeg får et mer beroligende resultat i morgen når guttene mine på 2,5 og 5 må med;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...