Gå til innhold

strikke,strikke.... grrrrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Tenkte jeg skulle være flink og strikke litt - har aldri vært noe særlig flink, men måtte prøve! Jeg så DEN fine kjeledressen, det så ikke så vanskelig ut - men, gjett om jeg angrer nå!!!

Ikke kan jeg lese "oppskriften", ikke kan jeg strikke uten å krølle det til, og er nå så frustrert at jeg har gitt opp!! skal prøve på noe litt lettere, tror jeg - en jakke, eller enkel bukse, ikke noe innviklet... men kjeledress - ALDRI IGJEN!!!

Måtte bare få strikke-frustrasjonen ut av systemet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv på bukse med strikk i livet :) Kjempeenkelt.. kan heller ikkje "lese oppskrifter" - men d her var ikkje så vanskelig. Er allerede igang med mi 3.bukse...

Skrevet

Synes du er flink jeg.

Selv er jeg æresmedlem i "nålens og strikkepinnenes hvile".

Synes at strikkede ting er flott og praktis. Har prøvd meg, og strikket ullbukser til barna. Ett ben var litt kortere og trangere enn det andre, men barna var for små til å klage.

Til gjengjeld har jeg en mor og en svigermor som er superflinke.

Takk gud for det:)

Lykke til viderer:)

Skrevet

Hei!

Jeg har også kjøpt oppskrift på dress...hehe.. og kjenner det er litt over min forstand, MEN jeg har funnet noen kjempeenkle sokker/sko til baby som jeg tenkte å strikke noen av først, for å komme inni det. Det er som et skjerf, som går inn og ut to steder. Skal sys sammen til slutt. Ble faktisk ganske fine, og jeg er IKKE flink på strikking! Og så gjerne et lite teppe, eller noe også for å komme litt inni det med noe enkelt først.

Men du...det ligger en del forklaringer ute på nettet og butikken du kjøpte dressen i kan sikkert også forklare deg hva alle forkortelsene betyr.

Hilsen en som ikke har tenkt å gi opp...helt ennå..:o)

Skrevet

Har levert mitt strikkeprosjekt til den kommende oldemor ;) Sitter selv og broderer et nyyydelig vognteppe med Ole Brumm, Tussi, Nasse Nøff og Tigergutt.. Kjøpte dette når jeg var i USA, og er kjempefornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...