Gå til innhold

Noen som har laget Tigergutt kake?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi elsker tigergutt. Hadde vært gøy å fått laget en slik kake, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Søstra mi mener vi greier det, men jeg har mine tvil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.cacas.no der kan du bestille utstyr.

 

Her er steg for steg beskrivelse av dekorering (er av tomastoget, men det er helt lik fremgangsmåte)

 

http://www.dinhobby.no/index.php?ID=261

 

Utstyret du trenger har de også på jernia.

Skrevet

Og skal du lage en slik, har jeg oppskrift på en mye bedre og lettere smørekrem enn den som står der. Den blir fort rennende når det blir varmt.

Skrevet

Ja takk, den vil gjerne ha. Tusen takk. Kan du sende meg en PM?

Skrevet

HAr laget traktorkake noen ganger (gråtass) så jeg kan vel bruke samme fremgangsmåte. Men det finnes vel ingen former som passer så jeg må vel prøve å lage kaken selv.

Skrevet

Du får kjøpt tigergutt-form. Har du sett på finn? mange som selger former.

 

Smørekrem til figurkake:

 

600g melis

200g smør

1 egg

3 ts vaniljesukker

1-1 1/2 ts vanilje eller sitronessens.

 

For å få dypere farger, erstatt _litt_ av melis med kakao.

Skrevet

Takk, da skal jeg se der

Skrevet

Tusen takk. Da har jeg sendt henne en mail. Skal krysse fingrene for at hun har. Tusent takk for all hjelp

Skrevet

Bare hyggelig =) Lykke til med kaka!

Skrevet

Desverre hadde hun ikke sånn form. Men tusen takk for hjelpen! Skal prøve smørkremen din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...