Kaia25 Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Serverer dere vin til maten, eller annen alkohol i barnedåpen/ved navnefesten? Jeg synes ikke alkohol passer til kirkelig dåp, som vi har tenkt å ha. Men har fått noen reaksjoner på at det virker noe stusslig. Hva er vanlig, egentlig? Regner jo med at folk ikke drikker seg fulle en søndag formiddag, men likevel :-)
mamma til en prinsesse Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Vi hadde ikke vin eller noe i dåpen, og har heller aldri vært i en dåp som har hatt det. Syns ikke det passer seg i en dåp jeg
Annette78 Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Jeg synes ikke alkohol hører hjemme i en barnedåp eller navnfest.
Gravenstein Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Nei, synes ikke det er riktig å servere alkohol i barnedåp, her fikk gjestene vann og brus. Har heller aldri fått servert alkohol i noen barnedåp. Synes faktisk det var snålt å få servert alkohol til maten da jeg var i konfirmasjon sist - aldri opplevd det før.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Vi hadde kaffe avec, men det var det hele. I vår familie er cognac/likør til kaffen en måte å markere høytid, så det ville føltest rart å la det være. Alle som var i dåpen er voksne, noen er _svært_ avholds, men vi bestemte oss for at slik ville VI ha det. Og dette var en svært kristelig dåp, for å si det sånn
Økologisk_knekkebrød Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Vi kommer ikke til å servere alkohol i dåpen. Synes ikke alkohol hører hjemme i en barndåp.
Knoll og Tott Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Vi kommer til å servere alkohol til navnfesten her, jeg er halvt dansk så for oss er det nok mer vanlig. Men det er jo ikke snakk om at folk skal bli fulle. Tror ikke den norske siden vil reagere på det.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 må bare utdype her: vi serverte cognac til kaffen. det betyr et glass eller to, selvsagt ble ingen beruset, hvis det var det man skulle diskutere! vi serverte også kaker, selv om noen av gjestene er overvektige
Mamman til M&E Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Vi serverte vin til maten til navnefesten og absolutt ingen var beruset, noe jeg tok som en selvfølge. Navnefesten var også på en lørdag, derfor valgte vi å tilby et glass vin og to til de som ville ha det. Ser ikke noe galt i verken det ene eller det andre men tror ikke jeg hadde servert vin til maten om det var søndag formiddag, vet ikke helt hvorfor men føler ikke at det passer liksom
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 vi serverte vin til maten på barnedåpen. Fikk bare positive reaksjoner på det.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Hadde både øl og vin i dåpen vi. Ser ikke på det som noe problem, ingen som tar så mye at de blir fulle. Men hadde det vært noen som var litt for glad i flaska hadde vi nok ikke hatt noe.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Vi hadde musserende vin da alle kom og vin til maten på dåpen/navnefesten. Synes det er for dumt å si at det ikke passer seg. Det jo ikke akkurat en fyllefest. Det må være opp til hver enkelt hva de velger, uten at noen skal si at det passer seg eller ikke. Har full forståelse for at noen ikke velger alkohol, men da fordi det ikke passer dem av ulike årsaker. Vi valgte å servere litt alkohol, fordi det passet oss!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå