*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 er ca 7 uker gravid.Var på ultralyd i går...mulig nedsunken livmor...de vil sette ring på meg om det fortsetter & plage meg...skal til legen min i dag for vanlig legetime. jeg har nå ferie,starter på jobb neste mandag...kan jeg be legen min om sykemeldig til jeg iallefall er over de 3 første mnd?...vil jo ikke ta noen sjanser & begynne på jobb for tidlig...har nemlig prøvd & bli gravid i over 3 år har en tung jobb som hjelpepleier i hjemmesykepleien...
stolt mor til to:) Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 selfølgelig kan du spørre legen din om sykemelding, bare si at du er bekymret for at det er en tung jobb å du vil ikke risikere noe. jeg er selv sykemeldt for jeg jobber på sykehjem å det ble for tungt til bekken å rygg. ikke risiker noe du, har du en snill lege så får du det uten noe problem... jeg ville ha gjort det:)
milly:) Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Ta sykemelding! hvis du har fått påvist noe så er det iallefall ikke noe problem.. om du har plager å slikt... noen leger er teite å vil ikke sykmelde gravide. Hvis jeg var deg ville jeg gjort alt jeg kan for ikke å jobbe på et sykehjem(som er tungt arbeid) i denne tiden.Du skal ikke bekymre deg, nå skal du kose deg med graviditeten din, og det er lettere når du ikke jobber. HVIS legen din ikke vil gi deg sykemelding(men, det tror jeg hun/han gjør), så snakk med jordmoren din(finn en fort om du ikke har). Hun kan ordne slik at du får svangerskapspermisjon....altså permisjon fra en jobb som ikke er egnet for deg. Da får du lønn under permisjon. Lykke til! og gratulerer med graviditeten:)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2007 ok,takk ...grunnen til at jeg er bekymret er at jeg har skiftet til ny fastlege,har bare vært hos henne ett par ganger før.så jeg kjenner henne ikke ordentlig,hun virker litt streng... jaja...skal prøve & ikke grue meg så...men det er sannelig ikke lett...huff,skulle beholdt den gamle legen min jeg(byttet pga flytting)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå