Gå til innhold

Er så sliten...treng råd...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ventar baby nr 2, og er så sliten for tida. Har to veker att til termin, og maktar ingenting. Jernlager og blodprosent er nede på eit minimum, klarar knapt nok å gå på nettet go betala rekningar, har ikkje vore inne på BiM på ei veka.

Vekta går litt opp, men sfmåla ligg i ro.

Har halsbrann til tusen, og drikk mjølk kvar dag. Mjølk gjer at eg tek opp for lite jern, og begge faktorar gjer at eg har hard mage. Eg drikk appelsinjuice til jernet, men pga mjølka eg må ha for å greia dagen er det kanskje mindre virkning enn... Ja ettelleranna... Tankane stoppar opp.

Eg gløymer setninga eg begynte på, og har mest lyst til å legga meg, men då kjem halsbrannen for fullt.

Eintanke usamanhengande idag, reknar eigentleg med at dei med same problem slit med å gå på nettet for råd. Men er det nokon som har råd for å koma seg i betre form? Er eg slik no, så er eg redd at heile fødselen går fløyten pga manglande energi. Og må til med ks og sånt. Det har eg ikkje lyst til. Naturleg fødsel er det beste for kroppen.

 

Hjelp...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff dette hørtes da ille ut.. får du ikke hjelp av legen din da? Regner med du tar jerntilskudd? Hvis melk reduserer jernopptak må du da klare deg uten melk. Jeg opplever i allefall at melk alene ikke hjelper for halsbrann, det er mye bedre å kjøpe tyggetabletter på apoteket. De virker hurtig og kan umulig påvirke jernlageret ditt. For det er tydelig at det er mangelen på jern som gjør deg såå dårlig og energiløs. Det haster jo rimelig også da å forbedre formen, og du må nok innse at du må kutte ut melka. Fortsett å hvile deg, det er bare bra, du vet jo aldri når ting setter igang ;-) For din del håper jeg det blir snarest da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Venter også nr 2 om 14 dager (28 juli) Har også slitt endel i dette svangerskapet. Ville komme med eit råd til halsbrannen, viss du ikkje allerede har prøvd det. Eg har vært ille plaga både forrige gang og no, så kraftigt at eg har kasta opp. Det einaste som har hjelpt meg er flytende Gaviskon som du får kjøpt på apoteket.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff av meg! Høres ikke så greit ut, nei. Jeg er også veldig sliten om dagen, kanskje mest pga. forkjølelse og bihulebetennelse (og hestekur med antibiotika), men også pga. manglende god nattesøvn over lengre tid. Jeg er imidlertid så "heldig" at jeg ikke har noen andre enn meg selv å tenke på, siden jeg ikke har barn fra før, og jeg kan dermed gå rundt og surre hele dagen uten at det går ut over noen andre enn meg selv.

 

Har ikke så mange gode råd mot slitenheten, dessverre. Du kjenner jo deg selv best og vet helt sikkert hva du trenger for å få ro og hvile. Og husk at du har lov til å være litt "egoistisk" nå! Det eneste rådet jeg kan komme med er mot halsbrann, og som har hjulpet meg. Jeg kan ikke spise eller drikke tett opptil sengetid, og hvis jeg likevel skulle ha halsbrann når jeg legger meg, bruker jeg ammeputa og ei hodepute til å støtte bak rygg og nakke slik at jeg mer eller mindre sitter oppreist i senga. Samboeren min ble litt forundra da han våkna på natta og så meg sittende slik å sove, men det har uten tvil hjulpet meg til å sovne lettere når jeg har halsbrann! Jeg er også veldig glad i å sove på ryggen, og dette er jo det nærmeste jeg kommer nå når magen er stor og tung.

 

Lykke til! Håper virkelig formen din bedrer seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...