Gå til innhold

Fleire med kjempestort symfysemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg var hos jordmor idag og hadde et symfysemål på 38. Hjelp! Er 36+1 veker på vei. Fleire som ligg like høgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligg høgt eg og.....men ikkje so høgt som du.....Kva sa JM til ditt høge sf-mål da?

Skrevet

Du ligger bare så vidt over det skraverte området, og det trenger ikke være noe å bekymre seg over. Det er verre om du ligger under. Vet du om babyen er stor eller om det er mye fostervann?

Prøv uansett og trøst deg med at det sannsynligvis er en som trives godt i magen din. :)

Selv så ligger jeg akkurat på rødstreken og har i det lengste håpet på at det betyr at jeg får en "passe stor" baby, men i følge siste ultralyd så ser det ut som om den lille ikke er så rent liten likevel. :) Er litt bekymret, men forsøker å la samboers syn smitte over på meg; han er bare SÅ stolt over at vi mest sannsynlig får en stor og sterk krabat.

Vi jenter er alt for flinke til å bekymre oss over alt mulig og svangerskapet er ikke noe unntak - heller tvertimot, virker det som. :)

Lykke til! :)

Skrevet

Jepp jeg også, ganske likt deg faktisk:) var 36+2 hos jordmor sist, og hadde symfysemål på 38. rimelig langt over det grønne feltet... Jordmor min sa jeg hadde en stor baby i magen, og siden bebien ligger i seteleie kan det være derfor det var så høyt..

Skrevet

Oi her va et godt mål sa jordmor og lo. Ho vart ikkje bekymra då heldigvis. Sist eg va på ul sa dei ho låg 20% over normalen, men no e eg jo redd ho har blitt mykje meir over normalen. Jaja. Bedre dei e for store enn for små seie no eg. Begge dei andre mine og var over 4 kilo, så eg er jo vant til store babyer. Takk for svar:)

HI

Skrevet

Jeg hade også høyt mål ved forrige kontroll, men det er visst for at bebiens hode ikke hade festet seg ennå...så det var ingenting og bekymre seg over. Venter enda på at det ska synke jeg og dette var nok en og en halv uke siden nå...

Skrevet

Ja, jeg har et enormt SF mål synes jeg. Hadde i uke 29 hele 33 cm.

Skrevet

jeg ligger også høyt på målene. Var hos legen i dag, 37 uker, og målet var på 37. Har ligget over kurven hele tiden, men er jo ikke så rart om ungen blir stor når både jeg og min mann veide over 4 kilo ved fødsel

Skrevet

jepp, er uke 37 nå og sf mål på 41 men ingen grunn til bekymring mener jordmor, litt artig og med stor mage, er stolt av den jeg:)

Skrevet

Jeg er 30+5 og ved kontroll i går låg jeg på 32 cm !! Legedama ble bekymra så jeg, men sa ikke annet enn at vi skulle se det ann til neste uke...

Skrevet

Jeg er i uke 38 og sf mål på 38cm. Har født to barn en gutt på4700gr og ei jente på4100gr, har fått estimert vekt på ca 4500gr denne gangen. Har ikke hatt problemer med å føde de to første så er ikke redd for å føde et stort barn. Sf målet sier jo ikke så mye om hvor stort barnet, kan jo være mye fostervann også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...