Gå til innhold

Akutt lumbago...:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja...da lå jeg her da...på rygg og med bena i väret..:-) Men det er ikke pga sex, men for at ryggen har klikka helt!!

Faen, altså...har fått så vondt i ryggen og baken...den höyre hofta står rett ut...ser ut som en S i kroppen.. Helt handikappa, må ha noen til å ta hånd om ungene og allting!!

Jeg som skal jobbe som vikar på gamlehjemmet i sommmer!(Der löfta jeg en gubbe som lå på golvet, så det er jo derfor jeg ligger her) Og jeg som skulle vaske hele huset fordi guttungen fyller 1 år neste onsdag!!

Nå må jeg ligge her da...og stabbe litt rundt i huset innimellom!! Pokker ta..

Takk for lov for lap top'n så kan jeg logge meg inn på denne siden og klage litt!!

Kan noen forbarme seg litt over meg...og kanskje komme med tips hva man kan gjöre for å lindre ryggvondtet!!!?? FOr det er sikkert flere her som har hatt ryggproblem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff... stakkars:( Fikk helt vondt av deg. Det eneste du kan gjøre er å hvile, la ryggen få komme seg. Tror du kan glemme å jobbe mer på gamlehjemmet (hvertfall på en stund) og husvasken får nok din bedre halvdel ta seg av.

God bedring!

Skrevet

Ta en muskelavslappende, det er det eneste utenom hvile og varme som virkelig hjelper. Hvis du ikke har noen: ring legen, og i mellomtiden så tar du en paracet 500 mg og en ibuprofen 400 mg, you'll be fine! Tannlegen lærte meg den, faktisk. ;o)

Skrevet

"Forvillet" meg inn på siden her, og måtte svare på denne :) Det verste du kan gjøre (med mindre du absolutt ikke har noe annet valg) er å legge deg rett ut på sofaen. Prøv å sørge for at muskulaturen i ryggen ikke stivner helt. Kan du gå en kort tur i litt ulendt terreng? Varme på ryggen for smertelindring? Jobb på sykehjem nå er kanskje litt drøyt.

Du skriver at den høyre hofta står rett ut, dette får meg til å undre litt... Anbefaler en tur til manuell terapeut for en liten sjekk, det er vanskelig å komme med konkrete råd over nettet når jeg ikke kan undersøke deg :-)

God bedring!

Hilsen fysioterapeut

Skrevet

Takker for svar!

Har nå hatt kontakt med lege og jeg fikk ibuprofen (brufen) som jeg skulle ta i kombinasjon med vanlig smertestillende...tre ganger daglig.

Jeg har også hört at man skal röre på seg, men akkurat nå er det bare fem minutter av gangen jeg orker å holde meg oppe.Det er mulig man skal trosse smerten, men...?

Ble anbefalt å hvile mest mulig i et par dager og så röre meg mer og mer etterhvert.

Kanskje feil å si at hofta står rett ut, men jeg er hvertfall ganske så skakk i kroppen...ser ut som ryggen liksom har "tilta" til sida...selv om jeg föler at jeg står rett så er ser jeg ut som en S...(mildt overdrevet)

Nå må de skaffe vikar for meg som selv er vikar...får nok ta en pause fra jobben...

Og som Hufsemor sier...mannen får ta et tak i huset...;-)

Skrevet

Ta smertestillende og legg på varmeflaske. Om du ikke har varmeflaske funker det med en vanlig brusflaske med varmt vann. Legg på og da det varme godt opp i musklaturen. Da blir det lettere og bevege seg og du kan få myka opp litt.

God bedring!

Skrevet

Mooooohaaaaaaaaaahhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... fryder meg selvfølgelig.. sytkjærring:-)

Skrevet

Du kan få fryde deg så mye du vil....du bor jo der du bor..:-)

Skrevet

Hør her ditt lille manipulerende kjærringskræv... At her hvor jeg bor så er det bare fryd og utrolig herlig:-) Hvis du ikke kalrer å bøye deg ned for å plukke opp hybelkaninene dine uten at du får vondt i ryggen, så er det kun latskap og forfall av kroppen som er årsak til dette:-)

Skrevet

Heller det at jeg prövde å "plukke" opp en mann på störrelse med....deg?

Hvertfall i samme alder...:-)

Skrevet

Phøøøøø slutt å sitt der og dikte opp historier:-) Du er ikke en gang i jobb og dessuten så har du mest sannsynlig ALDRI løftet noe som er tyngre enn tena ladyen du bruker i store kvanta pga slapp muskelatur i alle organer i kroppen:-)

Skrevet

Er stolt over kroppen min, jeg!! Spes over flip-flappen nedentil!:-)

Du får bruke energien din et annet sted, yppert! Meg klarer du ikke å provosere! Jeg er altfor selvgod:-)

Skrevet

Dette med den selvgode følelsen du har, er noe psykologen din har prentet inn i gruppeterapien du har i fellesmøter hver onsdag vennen!!! Jeg har slike grupper jeg også underviser i, hvor målet mitt er å bryte ned kandidatene mentalt i en hver anledning:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...