Gå til innhold

Kokt/ukokt vann til grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koker dere vann til grøt, eller når man man bruke vann rett fra springen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri kokt vannet til grøten. Her jeg bor har jeg fått beskjed av hs at det er så bra vann, så vi slutta å koke vann til både melk og grøt når han var 4 mnd. Tar bare kaldt vann fra springen oppi bollen og putter 30 sek i micro'n:)

Skrevet

Det har HS sagt til oss oxo...Når tid er mangelvare:-)

Skrevet

Jeg koker, for det er visst ikke bra å ta varmt vann rett fra sprinen pga evt tungmetaller fra gamle varmtvannstanker. Kaldt vann fra springen er greit da.

Skrevet

jeg har hørt at man skal koke alt vann fram til 6 mnd. det kan være bakterier som salmonella i enkelte rør visstnok. særlig varmt vann fra kranen er i faresonen. jeg koker det, men det er egentlig mest fordi jeg synes det er lettest på den måten :)

Skrevet

Det stemmer at man aldri skal bruke varmt vann fra springen, men salmonella i vann har jeg aldri hørt om!

Saken er at det som regel finnes litt bakterier i vannet, men dette er helt ufarlig. I varmtvannstanken er det passe varmt til at bakteriene kan begynne å formere seg, og det er en viss fare for at det kan bli skadelig mye av dem.

Som regel dreier det seg om relativt ufarlige bakterier som man kan få litt vondt i magen av, men det er ikke bra å utsette en stakkars liten baby for denne risikoen.

Hilsen en som er utdanna på dette.

Skrevet

ok, trodde jeg hadde lest det en plass, men det var sikkert noe annet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...