sirkelkatten Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Jeg mistenker at gutten min på 5 mnd ikke får i seg nok mat (ammer). De siste nettene har jeg vært oppe hver 3 .time ca, før har han sovet 6-7 timer i strekk. I natt fikk han pupp hver 2, time! Får litt grøt på kvelden, men ikke en hel porsjon ennå. Skulle gjerne prøvd mme som tillegg, men han vil ikke ta flaske. Skal spørre hs, men ville legge ut spørsmålet her også, kan hende noen har vært i samme situasjon. Hva bør vi gjøre?
ceso Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 kan hende at gutten din har påfølgingsdager hvor han trenger mer... prøv å gi han litt mer grøt bare og så ordner det seg sikkert.
frøy@ Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Heisann, Legger han greit på seg da?Jenta mi på 4 mndr har hatt noen uker nå hvor hun vil ha mat veeldig ofte på natta (fram til hun var 3 mndr sov hun 6-7 timer i strekk på natta). Vi var på 4-mndrs-kontroll i går så jeg snakket med hs om dette. Hun sa at noen barn har en periode som er slik, så lenge de legger greit på seg og mor ikke bukker under av søvnmangel er det bare å godta det. Hun foreslo at jeg kunne begynne med grøt på kvelden (men det var ingen garanti for flere timer søvn) eller prøve å gi vann. (Snuppa mi vil absolutt ikke ha vann da, bare puppen som gjelder.) Vi får trøste oss med at dette er bare en overgangsperiode, snart sover de sikkert lengre uten mat! :-) Lykke til!
MartinFelipe07 Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Har det samme problemet her! Gutten min er 4 måneder og har de siste dagene våknet annen hver time!!! Jeg ammer forresten. Så jeg har begynt å gi han grøt på kvelden. Og prøvde og gi han mme,men han vil ikke ha det. Har en liten anelse om at det er flasken han ikke vil ha,men han kan jo drikke annen væske fra den,så kanskje ikke... Ringte hs idag,men hun har ferie... Kan vi gi de andre ting i tillegg til grøt på kvelden da? F.eks. sviskepurre eller noe slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå