Gå til innhold

Hvordan fungerer det i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår skal begynne i barnehagen snart og i den forbindelse så lurer jeg på en ting. En bekjent av meg har jobbet i barnehage før og henne møtte jeg en dag. Hun sa at som forelder må man være klar i talen om hva en ønsker at barnet skal lære seg der. F.eks sitte pent ved bordet og spise, si takk osv. Så det ser ut til at vi må "forlange" noe. Og hun sa til meg at du bør vise at det er tæl i deg som forelder. Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæææ....vi lærer da alle barna folkeskikk/matskikk i barnehagen! Så snål hun bekjente var da!

Skrevet

Hun er ikke snål men nøye. Stakkars dem som passer barnet hennes he he. Hun sier hun gir beskjed til de ansatte når det er noe nytt hun vil at det skal bli jobbet med.

Skrevet

Har hun jobbet lenge i barnehage? For et menneske, godt jeg ikke har henne som foreldre i barnehagen der jeg jobber, men skulle selvfølgelig innfridd ønskene hennes.

Skrevet

vanlig folkeskikk inkl å sitte pent ved bordet og si takk er vel noe ungene forhåpentligvis lærer seg hjemmefra!!!

Skrevet

He he. Ja hun har sluttet nå. Byttet jobb. Ble for slitsomt for henne tror jeg. Mye senebetennelser visst.

Skrevet

hehe.. jeg har da aldri sagt i fra om sånt..

i barnehagen vår jobber de med normal forleskikk som vanlig oppdragelse, så å sitte stille ved bordet, og takke for ting er liksom selvfølge...

jeg har aldri forlangt noe, men jeg sier ifra om ting jeg synes er viktige i perioder..

jeg har også jobbet i barnehage, og da en annen enn den ungene våre går i nå, og det var samme prinsippet der da.

Skrevet

ja her har poden allerede lært det, men det var bare et eks.

Skrevet

nå så jeg ikke hvor gammel sønnen din er. men vi som jobber i bhg lærer jo barna folkeskikk. men det er jo selvsagt viktig at dere gjennomfører det hjemme også da. er jo ikke sånn at du leverer han bhg og får han høflig hjem igjen hvis det ikke praktiseres hjemme. men det regner jeg med at dere gjør da- var IKKE slemt ment.

men på store barnavd er det ofte dette faller litt bort- med takk for maten. noen barn er kjempe flinke til å si det- er liksom en vanesak. mens noen barn skjønner ikke hva vi mener om vi sier at de må si det.

viktig som forelder og være åpen og ærlig ovenfor dem som jobber der. har du spes ønsker dere kanskje jobber ekstra med hjemme så er det jo liurt å si ifra i bhg så de kan gjøre det samme der. men duu trenger jo ikke være sur og bestemt mot dem, men normale samtaler. er jo trossalt er samarbeide om det viktigste dere har i livet deres.

det kommer til å gå kjempe bra. og snille, hyggelig og blide foreldre er jo det koseligste og ha i garderoben da. hihi

dette ble lang det. hihi

Skrevet

Fungerer ikke sånn hos oss... ;-)

Vi har jo selv hovedansvaret for oppdragelsen, og anser det han lærer i barnehagen som en bonus.

Skrevet

Selvfølgelig har hjemmet hovedansvaret ;o) men barnehagen er en god støtte på veien!

Skrevet

Ja jeg er jo som regel en veldig blid og hyggelig person da. Så jeg ser frem i mot et bra samarbeide. Sønnen min blir 16 mnd når han skal begynne. Og han sier allerede takk han bare så det er klart. Ja da er det bare å vente å se hvordan det går da. Gruer meg en smule da.

Skrevet

Dette er da noe jeg anser som vanlig folkeskikk, og som barna bør oppfordres og læres til å gjøre både i bhg og hjemme.

Er en selvfølge for meg at de gjør dette i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...