Audacious Angel Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Er bare litt frustrert.... Hvorfor og hvordan klarer folk å lire av seg fraser som å guud du er stooooor !!! ??? Er det et standar spørsmål vi gravide får så er det vel: Hvor lenge er det igjen nå da??? Hvor for må folk reagere med å si ååå så stor du er eller da har du lagt på deg mye eller det er nok en kjempe stor rn inni der. Jeg må kanskje tilføye at jeg nå har lagt på meg 7kg og er 34+2 og er mye mindre denne gangen enn jeg var sist.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Vet du, dessverre har det blitt sånn at når man er gravid, da har visst resten av verden lov til å slenge ut av seg de mest utrolige ting... Jeg er også dritlei av alle de som kaller meg for bolla, tjukka, hvalen osv, så nå har jeg begynt å svare med samme mynt! "Takk i like måte" sier jeg... Her om dagen var det en heller lite pen bekjent av meg som sa: Herregud, sjekk den digre magen der'a! Åssen klarer du å gå sånn? Jeg skal aaaaldri bli gravid og så svær!" Hallo??? Oppførsel er en fin ting? Så jeg titta bare litt dumt på kjerringa, og sa enkelt og greit "Greit nok det, men om 3 uker er denne magen borte, de 2 kg jeg har fått over baken kommer til å forsvinne fort, og da står du fortsatt igjen med trynet fullt av kviser og brunkrem. Hva kan du gjøre med det da, jenta mi?" Jeg vet at det ikke er snilt å si sånn, men av og til synes jeg vi har lov til å ta igjen! Vi er fine som gravide, så det så!!!
Audacious Angel Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 De verste er jo faktisk de som har barn fra før... Jeg hadde til og med en kunde i butikken jeg jobber i som klarte å si til meg hvor stor jeg var og hvor stor jeg kom til å bli.... en fremmed... Jeg var da i uke 20 og hadde lagt på meg 2kg.... Hvem er det som får seg til å si sånn til fremmede mennesker?? Skulle ønske jeg klarte å ta igjen, men jeg blir like paff hver gang. Helt satt ut.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 hvis noen sier oooojjj så stor du har blitt sier jeg bare "ja jeg er gravid jeg så det er ganske normalt men hva er din unnskyldning da????" da blir dem som regel litt paffe. svigermor har ikke kalt meg feit etter at jeg sa dette til henne
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 tror ikke alltid at stor er noe negativt her jeg da. selv det kommer jo ann på... men når man er gravid så er det faktisk flott med en stor og fin mage. det beviser bare at alt er bra... jeg og venninda mi er ca like langt på vei..og jeg sier ofte så stor og fin den er til henne..dette som et komplimang... møter også ofte folk som sier ooojjj så stor du har blitt da...men herregud jeg er da sikkert stor også og de ser jeg er gravid så det er jo et komlimang... dere må slappe av fruer!!!!
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Jeg er så enig. Det er et ganske kjent fenomen at de færreste gravide synes det er kjempestas å gå på den obligatoriske vekta på hver kontroll, selv om det selvfølgelig er normalt å legge på seg jevnt og trutt gjennom et svangerskap. Poenget er derfor at jeg føler meg ikke så jævlig mye bedre uansett hvor mye eller hvor lite jeg har gått opp, når en eller annen totalt fremmed ( eller kjentfolk, for den saks skyld) presterer å lire ut av seg hvor stor jeg har blitt!! Så hvis det er ment som et kompliment så ser jeg heller at folk sier; "Så flott du er!", isteden for å poengtere hvor stor jeg er! Det virker som om folk ikke har fått med seg at det faktisk er en baby inni der...
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Det sier jeg også...-Dæ du ha blitt bra svær/diger. Fikk høre det selv også, men normalt det da )
stolt mor til to:) Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 ikke minst det spørsmålet "sikker på at det ikke er to der inne, du er da så stor"
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 De mener det godt, 100 % sikkert! Er så lei folk som klager på dette! Er ikke så heldig at jeg har blitt gravid ennå. Men blir veldig glad hvis jeg får en slik kommentar en dag! Man er som regel større enn vanlig når man er gravid! Det er et kompliment!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Orket ikke å lese alle innleggene., fordi jeg er så lei av gravide som er så såre! Folk ønsker å si noe pent til gravide, og sier det første som faller dem inn: så stor du er blitt el lign. Hadde dere blitt glade hvis dere fikk høre at magen var liten da? Nei, det blir galt uansett ikka sant? Er så dritlei dette!
fairy Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Vent til du blir gravid og kroppen utvikler seg i en takt du ikke skjønner noe av før du uttaler deg! Det er ikke så mye at MAGEN din har blitt stor vi får høre nemlig, mer den der " åh her er det noen som må i hardtrening etter fødselen, så drøy du er blitt etc." De som sier "så stor fin mage" er det jo greit med. Du sier at folk ønsker å si noe pent til gravide.. Når ble det pent å si at noen er stor/feit osv?!
*1+1=2 små* Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Må si jeg har fått det andre: hva du er 5 mnd. på vei? Ser ikke sånn ut, veldig liten mage, sikker på at alt er bra der inne? iiiik sier jeg bare...men at fremmede skal kommentere magen til folk er jo litt snodig. Vi gravide er sånn felleseiendom, alle skal få lov til å klappe på og mene noe om magen:P Tror jeg bare har lagt på meg noen få kg, 3 max.
Audacious Angel Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. juli 2007 Men de sier jo ikke Å så stor og fin mage du har fått. De sier Å herregud så stor/enorm du er. Også er det blikket og ansiktsutrykket som følger med.... Hadde de bare sagt så fin og stor mage, magen min er jo stor,det er jo en baby inni der. Det er bare litt utenfor min fatte evne hvorfor de sier sånt. Det kunne aldri falle meg inn uansett hvor stor å si noe negativt om en gravid mage, det er jo bare vakkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå