dumme mamma Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Var på ferie forrige uke. Bodde på hotell. Vi var nede til frokost og bak meg gikk en dame og hennes lille jente. Jenta lurte på hva det forskjellige på frokostbuffeten var og mammaen forklarte at der var det og der var det. Så kom de til ett fat med cottage cheese. Hva er det, sa jenta. Det er sånn voksenost sa mammaen, det liker du ikke. Blir jeg kvalm av det, sa jenta. Ja det blir du sikkert, sa mammaen. HALLO!!! Prøver å få jenta mi til å smake på mat jeg da. Ikke fortelle henne hva hun liker/ ikke liker på forhånd...
manonym Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Hehe, nå vet jeg ikke hva cottage cheese er da, men tror jeg hadde sagt det samme om det hadde vert snakk om feks blåmuggost. Tror ikke jeg hadde taklet å laget det til på skive til noen.=) Men er enig at man egentlig ikke skal si sånt, bedre å si at de får smake på det å se om de liker det.
Mille** Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Hehe...har ei i familien som er sååå kresen, men det hjelper sikkert ikke så veldig at foreldrene sier, "nei, det tror jeg ikke du liker lille venn, vi finner noe annet." ;o) De tok faktisk med seg fiskeboller til oss en nyttårsaften fordi de trodde ikke hun kom til å like pinnekjøtt. Fikk ikke smake på det engang. Huff, at det går an!!!
dumme mamma Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2007 reagerer sikkert fordi jeg synes det er så fælt at barna ikke smaker på noe fordi, det liker du sikkert ikke.... Har alltid spist masse rart vi, og det prøver jeg å få tulla til å gjøre og. Tror ikke de blir så kresne da heller, men det er jo bare en teori jeg har da...
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Tja, den teorien kan være litt feil:) Jeg smakte på alt som liten.... Men har endt opp som en veeeldig kresen person... Samme med lillebroren min OG storebroren min;-D Hehe... Men ja, synes nå jenta kunne fått smakt og lagd sin egen bedømmelse... Jeg kjenner mange små barn som liker cottage cheese. Det brukes nå ofte i "søte" salater etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå