Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen min vil gjerne slutte med bleier. Hadde sett for meg at vi tok hele bleieavvenningen utendørs i sommer, men her har det regnet 3 uker i strekk - og ikke ser det ut til å komme sol fremover heller. Så må nok gjøre dette innendørs. Noen som har erfaring med dette?

Selv om min sønn hater bleien sin har han ingen kontroll på blæren. Hva skal jeg beskytte møblene med?

Og hvor lang tid bruker man egentlig på bleieslutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke har noe kontroll på blæren sin så er det vel lite vits i å prøve avvenning, ihvertfall ikke uten bleie på? Men vi hadde innendørs bleieavvenning på eldstetøtta, hadde bare tykke håndduker under henne når hun satt på møblene, hun hadde truse på. Tissa seg ut to ganger i trusa, så skjønte hun det. :o)

Skrevet

Uten kontroll på blæren, så er det ikke mye du kan gjøre.

Datteren min ble tørr på vinteren hun fylte tre år. Hun hadde vært klar en stund, men først da jeg tok i bruk klistremerkemetoden, så ble det fart på sakene:-)

Skrevet

Poenget er vel at de skal læres å ha kontroll på blæren. Har aldri før hørt om de barna som nekter å tisse i bleien og at man derfor slutter med bleier. Heller mer at barn læres å kontrollere blæren, og derfor ikke lenger vil tisse i bleien. Trodde man tisset i trusen jeg - lærte av det og sluttet med bleier (er jo ikke kjekt å ha bleier når man er blitt stoooor). Er de jeg som tar helt feil? Prøver meg iallefall på tipset med håndklærne jeg:)

Skrevet

Veninna mi kjøpte en morrsom barne do med lokk på til dattera di og da ble det pluttselig intressant og gå på do...hehe..hun var så søt...hadde den på bade og noen ganger i stua...hihi...det var en liten barnedo med lokk .. =)=)

Husker ikke hvor hun kjøpte den ... !

Skrevet

Hvis koblingen mellom hjernen og blæra ikke er ferdig utvikleter det for tidlig.

Å gå fra "nå tisser jeg" til " jeg må tisse", den koblingen må være tilstede...

Uansett

Lykke til!

Skrevet

Gutten min på 2 1/2 sluttet no for et par uker siden. Begynte ganske tidlig med å venne han til å tisse på potte og i vinter kjøpte vi dosete til han. Så han har vært vant med å gå på do lenge, men det er vi som har spurt han om å gå på do. Vi visste for eksempel at etter frokost så pleier han å bæsje, så da satte vi han på do etter frokost og så bæsjet han der i stedet. Etterhvert har har han blitt vant til det og begynt å si ifra selv når han skal bæsje. Men tissingen har han ikke hatt kontroll over, så for noen uker siden begynte vi å prøve uten bleie her hjemme. Satte han på do ganske ofte , men hvis vi glemte det så tisset han seg ut, han husket det ikke selv. Men så etterhvert så begynte han å bli vant til å gå uten bleie og skjønte at han ble våt hvis han tisset seg ut. Da begynte han selv å si ifra når han måtte tisse og no nekter han plent å bruke noe annet enn truse :) Og samtidig som han ble tørr om dagen så sluttet vi med nattbleie og han har ikke hatt et eneste uhell. Men ofte tar vi han opp på do eller potte før vi går og legger oss for å være sikker.

Langt svar dette, men håper det er til hjelp. Lykke til :)

Skrevet

Gutten min hadde kontroll på blæra FØR han sluttet med bleie. Er ingen vits i å ta av bleien før kontrollen på blære er klar. Og det kan jo drøye ganske lenge før skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...