Gå til innhold

Hvor mange her inne er begynt med grøt egentlig?


manonym

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å vente til han er fylt 6 måneder før vi begynner, han legger så godt på seg at det ikke har noe for seg å begynne før.=)

 

Gruer meg litt til å begynne med grøt jeg, er jo så mange forskjellige sorter, pluss at babyene kan reagere på forskjellige måter når de får det.. Men skal nå bli litt morro og!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gitt Malin grøt i 1 1/2 måned nå, men er enda ikke kjempe gla i det.. Ikke alltid hun vil åpne munnen engang ;p

Men sover enda bedre om natta ellers har jeg ikke merka ho har reagert no på det!

Ellers er banan kjempegodt da, så hun får det å, men utnim grøt måltid da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med grøt på søndag vi. Hun har sovet natten gjennom i to mnd og plutselig begynte hun å skulle ha nattmat igjen så da tenkte vi å prøve med grøt. Har bare vert noe skjeer hver gang og selv om det kommer en del grimaser, gaper hun og strekker seg etter skeia med en gang hun skjønner hva som skal skje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men begynte dere med velling eller tynn grøt? Spørde HS om dette, og hun sa at det egentlig ikke var "vanlig" å gi velling her i Norge, at det var mest vanlig å begynne med tynn grøt eller middag. Men at det var en smaksak. Så hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere gav med skje og ikke på flaske, eller? Tror ikke jeg gidder å styre med flaske, må jo lære seg teknikken med skjeen alikevel=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var også bestemte på å vente til snuppa var 6 mnd med mat (grøt), men nå har vi begynt. Hun er nå 4 1/2 måned. Hun våkner for å spise 3-4 ganger hver natt, så nå setter jeg min lit til at grøten gjør at hun sover litt lenger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gitt tynn maisgrøt med skje en stund nå, snuppa er 5 mndr nå...men har ikke merket noe på søvnen hennes da:(

Ikke at det er ille å amme et par ganger om natta, men hadde jo vært en fin "bieffekt" å få lenger uavbrutt nattesøvn...hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja ikke sant? Men nå kan ikke jeg klage på gutten min sin søvn da, sover som regel ganske lenge, har vel 1 måltid på natta og 1 på morningen. Så går fint det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt enda. Har et ønske om å fullamme til 6 mnd, men om ho plutselig skulle ha behov for mer mat nå, så kommer vi til å begynne med grøt. Nå er ho litt over 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår er 5 mnd idag :)

Vi har gitt grøt siden hun var litt over 4 mnd. Da ammet jeg hver time hele kvelden og natta. Ble for slitsomt. Men nå er det bare fryd og gammen. Hun sover kjempegodt, og ammer 1-2 ganger på natten.

Vi har til nå bare brukt maisgrøt, men har straks tenkt oss å starte med noe med gluten i. Tenkte å blande det inn med maisgrøten i starten så ikke overgangen blir så stor.

Håper ikke gluten bringer problemer med seg :)

Her gikk det bare flott. Hun spiser av skje, og koser seg med hver eneste en. Lager skikkelig gode, yum og nam lyder he he.

Men, jeg ønsket helst å fullamme til seks mnd, så det var trist å starte me grøten. følte meg ikke vel i starten. Men vi ammer så mye allikvel at det gjør ikke noe lenger. vi ammer både før og etter kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt grøt i ti dager i dag. Gutten blir fem måneder neste helg. Han begynte å våkne så ofte på natten og var sutrete på dagen, tenkte kanskje han fikk for lite mat. Etter at vi begynte med grøt er han blid igjen og sover hele natten som før. Håpa jo å fullamme så lenge som mulig, men når det ikke holder lenger så... Han elsker grøt, ga han den tynn de første gangene, men nå er den tykk slik den skal være og han svleger unna og gliser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gitt lille jenta vår grøt i snart en mnd, hun liker det kjempe godt. Jeg burde kanskje amme siden jeg har veldig mye melk, skjære meieriet, men puppene mine er så store å tunge at jeg makter ikke mer. skal ta operasjon 6 mnd etter jeg har sluttet å amme. føler meg som en dårlig mor, men er det ille å slutte å amme når de er blitt 6 mnd egentlig???

vi har nå begynnt med å ha to måltid pr dag, lillemor ser bare fornøyd ut=) ett lite matvrak......hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med grøt for en måned siden for snuppa vår har vært litt treg med å legge på seg. Vi begynte med maisgrøten, men den syntes hun ikke noe om så nå gir vi havregrøten i stede og den elsker hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...