Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 vi har liten familie- hun har to tanter, to søskenbarn. Den ene tanta bor 5 min unna og har FREMDELES ikke besøkt henne på eget initiativ!!hun er 9 mnd nå..Er det dårlig eller?!!! tanta er 40 år.
* 5 om dagen * Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 ja, det er dårlig....håper hun skjerper seg,etter hvert....
Kamomille Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Har du tenkt på at noen føre det ukomfortablet å invitere seg selv bort??? Kan jo være at hun ønsker å besøke dere, men kanskje føler seg litt til bry eller i veien?
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har invitert henne og kommer hun. Men hun inviterer oss aldri, gir aldri lyd fra seg og kan aldri sitte barnevakt (heller ikke etter hun har lagt seg). Meg det skal da ikke bare gå en vei? Jeg vil at hun skal ha lyst til å se tantebarnet sitt jeg, men det kan jeg visst se lenge etter.
Tante Sofie # Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Mja, forsåvidt enig med deg, men det kan jo være en grunn til det! KAn det være hun ikke føler seg helt velkommen, eller tror dere har det veldig travelt? Vet av egen erfaring at det lenger jeg utsetter et besøk, dess vanskeligere blir det å gå på det, føler meg jo dum når jeg utsetter det, så bare fortsetter jeg å utsette. Men det hører og med til historien at etter vi fikk 2 barn, går vi så og si aldri på besøk lenger, iallefall ikke spontant, har jo nesten ikke tid, selv om vi tar med barna etter jobb, de må jo få middag først og vips er det leggetid!1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 etT-TALLENE BLE SKREVET AV MIN DATTER, HEHE:-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Kan jo hende hun har sosial angst eller noe sånt.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 12. juli 2007 det hører jo til historien at hun også er fadder- da sa vi at vi ønsket at fadderne skulle stille opp og være endel av livet hennes.... Da skulle hun vel heller sagt nei da?!!Grrrrrrr.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. juli 2007 hun vet også at vi er hjemme HVER eneste dag og at det bare er å stikke utom.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2007 hun har en sønn på 16 år.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 hvet du, ikke vær skuffa på dattera din sine vegne...bare hev deg over det...om hun ikke kommer bort så er det hennes problem og ikke ditt...er det søstra di eller søstra til mannen din ???
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. juli 2007 det er søstra til mannen min. ja, vi har bestemt oss for å bare drite i de- vi krøsser ikke møkk. synes bare det er så synd på datteren min, det er den eneste familien hun har bortsett fra gamle besteforeldre som ikke lever så altfor lenge til. Men nå har vi prøvd lenge nok. Jeg synes familie er veldig viktig men er desverre enebarn selv- men ser ikke ut til at de har samme oppfatning.. helt til de kom til konfirmasjonstid og måtte be inn gud og hvermann "sånn at det ikke skulle bli så lite gaver"
Mille** Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Jo, det syns jeg er kjempedårlig!! Har ei svigermor som er hjemmeværende sånn som jeg, hun kommer heller nesten aldri innom. Og hvertfall ikke på dagtid. Ikke så veldig interessert i barnebarna sine heller da...Klart man blir skuffa og lei seg på ungenes vegne, man forguder jo barna sine selv, og skjønner ikke helt at nær familie kan drite sånn i de....
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 tenk heller på dattera sitt beste, hadde jeg vært deg så hadde jeg kommet til og fraskrive ho retten til og være fadder pga at ho aldri tar seg av ho eller besøker dere. Du har helt sikkert noen gode veninner som stiller mere opp en denne søstra. ;-)) Selv har jeg en forferdelig svoger som jeg sliter med om jeg vil ha til fadder , men må vel bare svelge noen kammeler !!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 12. juli 2007 ja, for jeg fatter lissom ikke at de ikke skjønner at det ikke bare går utover de, men også barna som mister kontakten med familiemedlemmene sine. Vet det ikke er alle som synes det er så viktig, men jeg synes nå at blod er tykkere enn vann jeg da...Hun klarte en gang å prestere å si at hun kunne passe henne når hun hadde begynt å prate..?!! men himmel, jeg setter vel ikke datteren min bort til ei tante hu ikke kjenner...
SnupsaTupsa Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 skjønner du er skuffa, men hev deg over det! Sånne folk er ikke verdt at du bruker energi på rett og slett. mine barn har også liten familie... en tante og en onkel, men de har ikke sett barna mer enn til jul og kanskje noen få ganger til (største er 2, minste 8 mnd), men det er fordi de bor i på en annen kant av landet og utenlands. Men farfaren derimot bor en halvtime unna og har sett barna sjeldnere enn det! han ringer heller ikke. Men så har han ikke sett sønnen sin stort i hans 26-årige liv heller da...
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 hvorfor valgte du henne som fadder egentlig når du hvet hvordan hun er ?? eller var hun ikke slik før ???
Kamomille Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 Nå er det ikke alle som synes det er så greit å gå på besøk til noen spontant da! Jeg er heller ikke den som bare stikker innom hvsi ikke noe er avtalt..... Min søster er fadder til vårt yngste barn, men har ennå ikke sittet barnevakt. Ho er kjempeflink til å leke med ungene når de er her, men føler seg rett og slett ikke komfortable med å ha ansvaret alene. Selv om de er faddere, så kan du ikke automatisk forlange at de skal synes det er greit å ha ansvaret for abrent alene. Ikke alle tør eller vil det, og det må du nesten bare akseptere. tror faktisk jeg ville vært rimeig sjelven ved å ha ansvaret for andres barn før vi selv fikk barn og ble mer vant til småbarn
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 12. juli 2007 hun har selv barn fra før og nei jeg forlanger ikke at de automatisk skal passe selv om de er faddere- men når vi ba om at faddere skulle være en del av livet dems, så skulle de jo heller sagt nei? Jeg visste ikke at de kom til å bli sånn- da hadde de aldri blitt faddere. Som jeg sa så blir hun bedt hit, og da kommer hun- halvparten av gangene. Og om hun ikke føler seg komfortabel med å komme uinvitert så kan jo hun invitere oss?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå