Gå til innhold

Akupunktur som fødselsforberedende?


38gravid

Anbefalte innlegg

Hei,

 

ER det noen som har prøvd akupunktur som fødselsforberedende? Er i uke 38 nå, så vet ikke om det begynner å bli sent..Tips på noen som er flinke på dette i Oslo-området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ja, jeg holder på med slik behandling. Har hatt to behandlinger nå (er i uke 38+5) og skal ha neste behandling til uka. Jeg har ikke hvert borte i akupunktur før, men begynte når jeg fikk vondt i bekkenet litt tidligere i svangerskapet. Syns ikke det har hatt noen spes virkning, men det var helt annerledes når jeg begynte med fødselsforberedende akupunktur. Dette kjenner jeg har en påvirkning. Både under behandlingen og i etterkant. I etterkant er det faktisk mest psykisk. JEG føler meg mer klar for fødselen for hver behandling - mer moden på en måte. Under behandlingen kjenner jeg at jeg blir varm i hele kroppen og lillemann jogger rundt i magen på meg :-). Hun som setter nålene sier at jeg vil være mer motakelig for smertelindring under fødsel med nåler nå som kroppen har blitt vant med slik påvirkning.

 

Tror det var på barnimagen.no jeg leste at i Tyskland får alle slik modningsakupunktur - fordi det har spåass god virkning på de fleste. Åpningstiden går ofte litt fortere og lettere - OG det er noe å ta med seg :-)

 

Jeg bor i Moss, så jeg vet desverre ikke hvem som er flinke i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det, han akupunktøren ville ikke gjøre det før termindato pga det ville starte fødselen med en gang!!!!

 

Okei, så gikk ha med på å gjøre det 2 dager før termin da siden han skulle på ferie. Vet du hva!?!?! Jeg kunne ønske jeg heller kasta de 300 kronene på gata så en eller annen unge eller fattig dame kunne funnet dem, for IKKE en ting er skjedd!!!!

 

Angrer angrer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Balderklinikken i Oslo 2 ganger for modningsakupunktur og jeg håper på et kortere fødselsforløp. Dette er jo første gang jeg føder så jeg har jo ikke mye å sammenlingne med men det sies at det skal gå raskere etter slik akupunktur. Gutten i magen spreller runt inni der direkt etter nålene er satt så jordmoren som setter nålene sier jeg har god effekt. Krysser fingrene for at det snart setter igang og at det går raskt.

Er forresten 38+6 idag, begynnte på tirsdagen.

Lycke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har gått til modningsakupunktur i to uker nå (en time i uka.) Jeg har akkurat to uker igjen til termin i dag, og fortsetter med en time i uka til ungen kommer:) Jeg kan varmt anbefale Familieklinikken, som holder til på Majorstua (www.familie-klinikken.no) Der begynner de gjerne med slikt rundt uke 36.Jeg stusser litt når jeg leser hva "lilje" skriver her. Det er jo ikke sånn at modningsakupunktur "setter igang" fødselen med en gang! Det er en behandling som modner livmorhalsen, og som skal gjøre at selve åpningsfasen forkortes noe og dermed gjøres "lettere". F.eks at den varer i 7 timer, i stedet for 10. Det skal også være med på å gjøre det lettere for kroppen å restituere seg etter fødsel. Som min akupunktør sier;"jeg kan ikke styre når barnet ditt er klart for å komme. Men jeg kan hjelpe til med å gjøre kroppen din mer klar."

Når jeg får behandling kjenner jeg også godt at ungen beveger seg (men det kan jo like godt være fordi jeg har lagt meg ned, etter å ha vært i bevegelse..) Uansett kjenner jeg godt at hun setter nålene, og det skal visst være et godt tegn. Jeg vil også prøve akupunktur som smertelindring under fødsel. Har aldri vært borti akupunktur før, men prøvde det for migrene nå i svangerskapet, og det har fungert utrolig bra. Lykke til hvis du vil prøve det, og lykke til med fødselen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes jo flere former for akupunktur. Jeg tok modningsakupunktur 2 ganger HVER dag i 5 dager sist graviditet, pga da ville de at jeg skulle føde FØR siden jeg hadde svangerskapsforgiftning. Men det virket IKKE, jeg måtte settes i gang med stikkpiller likevel.

 

Denne gangen så var jeg moden i følge jordmor. Derfor skulle liksom han akupunktøren bare sette i gang fødselen... Det var visst IKKE noe problem liksom... Pøh :) Ikke skjedd noe enda, og jeg hadde termin 14 juli :)

 

Men men :) Jeg koser meg nå med tulla jeg har fra før av og prøver nyte dagene som jeg har igjen med 1 barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...