Gå til innhold

oppgitt over lite kjærlighet/interesse fra ektemann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt lei meg for tiden, høre om det er flere som opplever dette. Jeg er gift med verdens kjekkeste mann som er elsker 100%. Vi er relativt nygifte og ble gravid rett etter brylluppet. Jeg er kjempeglad og har vært i rimelig fomr hele tiden. Men jeg ser at han ikke er så opptatt av dette som jeg, og det sårer meg. Han snakker lite om det. Han spør hvordan jeg har det, men viser ellers lite interesse. Når han tar på meg tar han meg ikke på magen, sier aldri noe om at det synes eller noe om kroppslige endringer hos meg. Når vi har sex berører han ikke magen min, kun bryster og bak. Lurer på om han er litt redd jeg? Vil ikke ta det opp med han heller, for da syns han vel jeg er masete og hormonell... Jeg vet jo at han ønsker seg barn. Vi har vært sammen i 3 år, men jeg syntes han snakket mer om barn før jeg ble gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du prate med han om det, det er det eneste som hjelper. Ikke sånn her hos oss. Min samboer tar meg mye på magen og jeg ser han gleder seg, selv om han ikke sier mye. Det varmer hjertet:) Det er jo mulig han er usikker på hva du liker/tåler nå som du er gravid?

Skrevet

Du burde definitivt snakke med ham om dette. Tror ikke det er mangel på interesse her, han er nok bare litt frustrert, alt er jo veldig nytt (antar at dette er det første barnet).

Kanskje han bare er forsiktig, litt redd for å gjøre noe som kan ''skade'' deg eller barnet? (Da mener jeg den der ta på magen delen). Kanskje du burde sette deg ned med ham og fortelle hvordan alt fungerer for deg, og deretter spørre han om det du lurer på?!

Prat med ham i allefall! :)

Mannen min hadde det som deg han, for jeg var den som ikke viste interesse (like åpenlyst som ham), og ikke var jeg begeistret for at han skulle ta på magen og ''skjenne'' til nurket hele tiden. Pratet ut om det, og nå er vi mer komfortable med alt! :)

Lykke til! :)

Skrevet

Vi er begge 30 år, det er vår første. Vi er begge i helsevesenet, han lege og jeg sykepleier. Føler at han ser på dette som mitt oppdrag og at det er derfor han distanserer seg. Jeg har spesialutdanning på barn, så mulig han føler at han ikke kan bidra med noe, verken under sv.skapet eller etter fødsel. Jeg vil jo at han skal ta del i denne graviditeten med meg, men det ser ut som han holder seg litt unna..

Skrevet

Min mann er utrolig opptatt av magen min og gravideteten! Er i uke 20 nå og han snakker til, synger til og kjenner på magen hele tiden.

Men tror dette er veldig forskjellig fra person til person. Noen menn kan nok føle at det er vanskelig å vite hvordan man forholder seg til den voksende magen. Særlig om det er første gangen og sånn.

Og så må man jo huske på at alle er forskjellige i utgangspunktet.

Noen har lettere for å vise omsorg og interesse enn andre.

Tror også at når magen vokser og blir større, så er det lettere å sette seg inn i hele greia:)

Skrevet

Jeg hadde det sånn med min mann, men da jeg tok det opp med han sa han at det rett og slett var fordi han var usikker. Det var nytt for han og han visste ikke hvordan jeg hadde det eller om jeg likte at han tok meg på magen. Han syntes også det var litt rart å ha sex etter at magen begynte å vokse og jeg ble lei meg og trodde han ikke likte meg lenger (hormoner). Det var også fordi det var en ny situasjon for han og han ville ikke presse seg på eller gjøre det ubehagelig for meg eller babyen. Jeg har en veldig omtenksom mann, kanskje du også har det? :) Etter at vi pratet om det så har det iallefall blitt helt anderledes. Vi snakker om magen og bebissen hele tiden og om kvelden legger han seg inntil meg og koser med magen min. Han sier hele tiden at jeg er verdens beste dame som bærer på verdenes beste bebiss:)

Skrevet

Samboeren min tørr ikke ha sex med meg.

Vi har ikke gjor det siden jeg var 5 uker. Hjelper ikke hva jeg sier. Han er sikker på at det var grunnen til at vi hadde ma sist. Legen har også snakket med han, men han er helt sikker.( er 13 uker nå) Er skikkelig lei meg, men kan jo ikke tving han.

Skrevet

Uff, stakkars deg! Men viser han deg kjærlighet på andre måter da?

Skrevet

Hvor langt hadde du kommet når du mistet sist da? Det kan jo hende han synes det er lettere å ha sex når du har kommet litt lenger, slik var det iallefall med min mann.

Skrevet

ikke for å skuffe deg,men jeg tror det er ganske mange mannfolk som er sånn jeg...jeg og mannen min har en sønn på snart 4år og han har kjøpt klær til han en gang,det var nå her i vår,og det var en genser med lastebiltrykk(samme logo som firmaet han jobber i) det er veeeldig frustrerende,og man kan bli oppgitt av og til ja... men jeg har lært meg å aldri forvente noe,for da blir jeg bare skuffa... heller forberede deg på å ta ansvaret selv,og heller få bli positivt overaska hvis de viser interresse... du er ikke alene om dette problemet..men jeg synes det er veldig godt å se at alle mannfolk ikke er like,pluss at jeg synes det er godt å se at det finnes flere i min manns kategori..;) ykke til,håper han viser intr. snart;) klem

Skrevet

Det er litt lettere for oss, fordi vi kjenner forandringene. Her går det litt opp og ned, hormonene mine og han er sliten etter jobb. Men vi er ganske flinke til å prate om ting. Han leser i bøker ang svangerskapet og fødsel. Han var helt i hundre etter første ultralyd, skulle vist bare produsere barn fra nå... Har tatt han i å se på kroppen min og meg når jeg har vært naken, og det blikket kunne smeltet en hel istid:o) Han synes at det er sexy å gå gravid, å venter bare på at jeg skal bli større.

Men alle dager er desverre ikke slik, sitter for det meste alene, prøver å fokusere på det positive.

lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...