Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste om et nytt forskningsprosjekt som indikerer at mors inntak av melkesyrebakterier i ukene før og etter fødselen kan være gunstig for å hindre allergi.

Så jeg kjører innpå med Biola, noen magestyrkende LGG-greier jeg hadde liggende + en sånn vaginalpille med melkesyre i ny og ne (også for å forebygge sopp, som jeg har hatt to ganger nå).

Forskningsprosjektet er ikke ferdig ennå, men melkesyrebakterier skader det jo ikke å prøve med uansett. Så her er det melkesyrebakterier i alle kanaler - har helt angst for å få barn med allergi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det finnes noe fasitsvar på slikt.

Mye er kanskje arvelig også. Mange sier jo det å leve i et støvfritt miljø faktisk er galt.

De som vokser opp på gård og har dyr selv hjemme (slik at det er umulig å få det helt rent) får skjeldere astma og slike plager..

Vi har hund og selv om vi støvsuger så tar det to minutter så har vi det mer støvete enn vi hadde det en uke etter støvsuging før vi fikk hund så stemmer dette blir våre barn aldri allergikere ihvertfall..

Det er også forskjellige matvarer som man ikke skal gi barna for tidlig, men også mye av dette tror jeg har med arvelighet å gjøre.

Selv ga jeg f.eks ikke vanlig melk til førstemann før en stund etter ettårsdagen. Han fikk vann til maten.

Selv elsker jeg melk og det er et must til brødskiver så jeg syntes litt synd på han, men siden han ikke visste om noe annet var aldri det noe problem.

(ammet morgen og kveld til han var over året så litt melk fikk han da..)

Men først og fremst tror jeg mye slike ting har med flaks og uflaks her i livet.. Hvorfor noen får en ting, mens andre ikke kan nok ikke forklares desverre..

Skrevet

Jeg leste også et sted om melkesyrebakteriene. Biola er jo godt, så jeg kan gjerne drikke et glass om dagen fram mot fødselen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...