LRMG Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Hei, De siste dagene har jeg opplevd litt vonde kynnere, og at mangen føles stram og vond når jeg snur meg om natta. I dag tidlig våknet jeg også av mensmurringer i ryggen, særlig på høyre side. Mye mer utflod og kynnere også den siste uka. Er 36+4 i dag. Merket at jeg ble skikkelig desperat og lei meg. Er absolutt ikke klar for å føde før termin, for huset står på hode med oppussing. På grensen til ubeboelig faktisk. Og har ennå ikke startet med oppussing av badet fordi murer er på ferie og alt er blitt forsinket. Ikke noe poeng å gjøre klar til baby når man vet at det kommer masse støv og skitt susende snart, og har heller ingen vaskemaskin for øyeblikket. Mannen min er absolutt ikke mentalt klar ennå - synes han er helt på jordet mht. at han overhodet ikke stresser med å få unna ting - "det må bare være rotete når vi pusser opp" (greit nok, men vi trenger jo ikke ha bilen og uteboden full av skrot selv om vi pusser opp badet?!). Han siste forslag var å ta en tur med den nye Kiel-fergen i de to ukene vi har sammen etter fødselen. Og han trodde gravide damer var fulle av energi fra 5. måned (joda, men kanskje ikke helt fram til termin...) Osv. osv. Så hjelp! Betyr dette at kroppen gjør seg klar til fødsel? Og hvor lang eller kort tid kan det ta? Blir veldig glad for svar!
Fabelaktiv Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 trur nok det er kynnere ja.. Mensmurringer kan bety modning og det kan bety at kroppen gjør seg klar.. vil ikke stresse deg for det kan fremdeles ta laaaaaaaaang tid - men jeg trur du bør fortelle samboern din at det er vanlig å føde alt fra 3 uker før termin til 2 uker etter... så han bør iallefall kaste rotet han har samlet opp.. jeg måtte ta tak i min her forleden og si at nå må rommet bli ferdig (også litt fordi dattra mi kommer til lørdag) jeg trur generelt at samboere av det maskuline slaget trur at tiden står stille mens man pusser opp og av vi bare er stumme av beundring for den mengde rot de klarer å sope sammen lykke masse til og håper bebbis holder seg inne et par uker til (men jeg trur det forutsetter at du holder deg maximalt i ro om jeg skal få tru noe om slikt) Husker forresten dine tidlige innlegg og lurer på om du er mer komfortabel med tanken på barn og ditt videre liv etter fødsel nå ?
LRMG Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 Takk for oppmuntrende svar! Jeg ringte akkurat og klaget min nød høylytt til storesøster. Og sannelig sitter ikke hun med motsatt problem: De har to håndtverkere som de trenger å få sysselsatt neste uke fordi overtakelsen av huset deres er blitt forsinket. Så da er det bevist: KLAGING NYTTER! Jah... angående å bli mer komfortabel med tanken. Jo, jeg er jo det, og begynner å glede meg veldig til babyen kommer (minus den lille detaljen om ubeboelig hus og Kiel-fergen som alternativ barselseng). Det som har plaget meg litt i det siste er hvordan alle i beste mening "psyker" ut oss førstegangsfødende ved å male en masse skrekkscenarier om hvor forferdelig sliten jeg kommer til å bli - sjokk, omveltning, søvnmangel, bekymringer osv. Så jeg lukker ørene som best jeg kan og har bestemt meg for å glede meg til utfordringen i stedet! Jobbmessig har ting ordnet seg bra pga en god porsjon flaks. Hva det blir til med fritidssysler som betyr veldig mye for meg, vil framtiden vise. Håper jo på at min egen positive innstilling til det å kombinere barn med et aktivt liv skal ha litt å si også. Men som sagt - jeg får slutte med bringebærkapslene og avbestille modningsakupunkturen, så junior holder seg inne lengst mulig.
Fabelaktiv Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Hehe - joda. Det går supert å kombinere jobb - hobby og livet etter fødsel. Litt slitsomt til tider, men om man vil så kan man.. Skjønner jo at din hobby krever litt ekstra men regner med at mannen har kommet litt mer på lag nå enn han var i begynnelsen lykke til uansett (du jobber vel ikke i det der LRMG bygget på Majorstua? Eller står det kanskje noe annet på det bygget... hehe)
LRMG Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2007 KPMG mener du kanskje? Nei. Har faktisk søkt om jobb der en gang, men da ble begge parter enige om "Don't call us, we'll call you". I allefall et sted man ikke kan jobbe og ha et liv ved siden av! Joda, den vordende far kommer nok på banen, og er generelt mye mer interessert i barn enn meg. Men han synes vel de må være født først, før de blir særlig spennende. Sant nok det da...
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Hatt det samme som deg i 2 uker, men har ikke skjedd en shitt her. Kontroll i går, så var ikke livmorhalsen blitt noe mindre heller. Tror dette er veldig individuellt, hva angår om det er bet tegn på nært forestående eller ikke........ Lykke til:)
agent Skrevet 14. juli 2007 #7 Skrevet 14. juli 2007 Hei jenter Jeg tror jeg har gått glipp av noe.. jeg venter nå barn nr. 3, men er vel aldri blitt sjekket for modning, livmorshals, o.l. Er det jordmor som foretar slike sjekker, eller? Jeg har også begynt å få litt kjipe kynnere, og er heller ikke klar for at babyen skal komme i natt, eller den neste uken.. har ikke fått på plass vugge og andre babyting fordi jeg bor i et oppussings-h...
LRMG Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2007 Har ikke født ennå, og ikke kjent noe mer til de skumle murringene. Ikke sjekket hos jm så jeg aner ikke hvordan jeg ligger an. Men av byggtekniske årsaker ser vi oss nødt til å utsette fødselen med 30 dager. Murer er på ferie, og i går kveld hakket vi hull i dusjveggen og ut kom det en stank som bare ropte RÅTE. Spør meg ikke hva vi tenkte der vi sto med balltre og hammer og hakket - vi ble bare så nysgjerrige på plasseringen av soilerrøret. Knip igjen, Mvh. Leder for G.O.R (Gravide Oppussingsofre med Redebyggingskomplikasjoner)
*RutIetutt* Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Hvis det er en "trøst har jeg hatt det sånn leeenge nå....11 dager igjen til termin, og jeg tror nok jeg går over (gjorde det sist - men hadde ingen kynnere da). Har hatt kynnere siden uke 20 og den siste mnd har de blitt vondere, har masse mensesmerter og skikkelig vonde nedpress....er nok sikkert bare modning - men begynner det å kjennes bak i ryggen og bli regelmessig må du være obs!
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 hvorfor skal man bli obs om det kjennes bak i ryggen+\ jeg har vonde tak i ryggen og magen samtidig, og de kan også komme tett tett over en times tid, før det gir seg for en stund, så tilbake igjen senere på dagen.... men ikke noe mere skjer!!! dessverre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå