Gå til innhold

Jeg trenger hjelp ang og skrive klage til styret

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt en av beborene sin katt her inne og den har tissa ned hele senga vår som vi har mått kaste. Så åssen skal jeg få skrevet den klagen? Kan noen vær så snill og hjlpe meg. Har tatt den ene katta her inne flere ganger på fersken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dette høres utrolig ekkelt ut! Men du; har du hatt dører eller vinduer stående åpne? For hvis du har det, og ikke har nettinggrinder i, så er det veldig mulig at du ikke når fram med klagen din.... For da har ikke du gjort "jobben" din for å hindre katten i å komme inn. Høres kanskje veldig dumt ut for deg, men er redd du kan bli møtt med sånne argumenter...

Skrevet

hvorfor kan du ikke heller ta det med den som eier katta? jeg ville satt mye mere pris på om noen kom til MEG med klager, før man blander inn styret.. kan jo komme til en enighet..

Skrevet

Tror ikke du når frem med klagen så lenge det er lov å ha katter i borettslaget. Katter kan ikke fjernstyres eller settes i bånd;)

Skrevet

D skal ikke klage til styret, men til den som har katten!!!

Dersom det er lov å ha katter og du lar dører og vinduer stå åpne, kan ikke styre gjøre noe fra eller til.

Men du kan jo ta det direkte med den det gjelder og evt sette fram krav om erstatning for senga:)

Gjest irismor
Skrevet

Bor du i blokk eller rekkehus?

Sjekk om det kun er lov å ha innekatt eller ikke.

Uansett om det er lov til å ha katter så skal man faktisk kunne ha sine ting i fred.

Klage ang katt i borettslaget.

Den xx.xx.xx(dato) kom en av naboens katter inn til oss. Katten eies av xxxxx xxxx(naboens navn). Katten kom seg inn i leiligheten og urinerte over vår dobbelseng. Sengen måtte kastes og vi måtte kjøpe inn ny.(hvis dere måtte kjøpe nye puter og dyner så føy på dette) Bare et lite spørsmål hvem skal bekoste denne. Må kunne gå an å ha dører åpned for lufting uten at andres dyr skal kunne komme inn og ødelegge våre eiendeler.

Det er ikke første gang naboens katter har kommet seg uønsket inn til oss. Vi vil at dette skal ta slutt. For hvem er erstattningspliktig for våre eiendeler når disse blir ødelagt av naboens katter. Neste gang vil katten bli fanget og overlevert til styret. Hvis vi ville hatt katt hadde vi gått til anskaffelse av en selv.

Ønsker svar på henvendelsen

Vennlig hilsen.

Håper dette kan hjelpe litt. Hvis det kun er lov til å ha innekatt så presiserer du dette i brevet. Er dere allergiske mot katt så skriv dette også. Ta vare på kvitteringer dere har fra nytt sengekjøp, man vet aldri om dere kanskje får noe tilbake fra naboen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...