meg & to små vampyrer Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Kjente i går kveld at den ene visdomstanna oppe i munnen stikker litt ut. Har jo kjent at det var ømt der, men har tidligere fått beskjed om at de to oppe ikke ville vokse seg ut (det var jeg glad for, siden de to nede involverte store og smertefulle operasjoner). Nå kjenner jeg at et hjørne på ca 4 x 4 mm stikker fram og da lurer jeg: er det best å gå til tannlegen ¨nå og få ut tulletanna eller vente til om dte blir noe mer betennelse og verk og vondt? er jo dyrt også, det her, forrige gang kosta det meg 3-4000 per tamm og jeg er jo arbeidsledig. Jeg tror jeg selv har mest lyst å finne en ok tannlege og få orden på ting,..
Nurse80 Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Det er mye lettere å fjerne dem visdomstennene som er oppe enn dem som er nede. Kostet meg 900 kr å fjerne en visdomstann oppe, og det var ikke vondt engang. Men jeg tror du må vente til tannen kommer mer frem, dersom den kan komme lenger frem da.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 Ja, har jo hørt de har mindre røtter, men de nede kom aldri frem for de vokste vannrett litt under tannkjøttet. Så bare hjørnet på den ene. Og jeg kjenner jo på hjørnet her at det ikke virker som den skal vokse rett ut. Og da er det jo ikke evt snakk om trekking her heller, men kanskej nok en operasjon (som med de to første jeg har tatt)... Tror jeg må finne en tannlege som kan hjelpe meg og ta bilder slik at vi ser hvordan den vokser kanskje...
Nurse80 Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Når du må fjerne tannen med operasjon, så har du jo rett på trygderefusjon. Virker som om prisene varier. Jeg betalte 2500 kr for å operere ut en visdomstann nede, og fikk refundert 1300 kr av trygdekontoret!
meg & to små vampyrer Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg fikk ingenting da jeg tok de to forrige. Uff.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Uff sliter selv med en visdomstann om dagen,alle 4 er sånn halvveis oppe....det har de vært i snart 10 år!!! De vokser sånn jevn og trutt en gang i året,og nå vokser den nede til høyre...GJØR SÅ VOND!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå