Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Må han være med når han skal få pass? Og hvordan få ett bra passbilde av han?
Fru-mamma Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Vet ikke om de trenger å være med, men du må ta med fødselsattesten. Jeg skal ordne med passtil hele familien nå. Velger å gå i en fotobutikk for å ta bilder. Der tar de digitale bilder og knipser helt til bildet blir bra. Håpløst med fotoboks til de små. Mine er 4 år og 15 mnd.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 vi måtte ha med snuppa, og de tittet ned i vognen for å se at det var hun vi hadde med bilde av. slapp heldigvis å vekke henne! fødselsattest og legitimasjon på begge foreldrene, helst også at begge foreldrene møter eller at man har med fullmakt
Gjest -<<- Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Han må være med. Toårsalderen er kanskje den verste å ta passbilder i. Alt etter hvordan ungen er, kan det funke å ta ham til en fotograf e.l han ikke kjenner, for da blir situasjonen litt sånn alvorlig-skummel og han sitter som et lys, eller det kan funke best å knipse masse bilder selv mot en godkjent bakgrunn og så få dem fremkalt i passfotostørrelse (om man har et noenlunde kamera, de er ganske sære på fotokvaliteten). Alle kravene til hva som skal med og ikke med og smiling som er forbudt osv. finner du på politi.no
yasmina Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Min toaarinng er ikke akkurat begeistret for fremmede.... (for aa si det mildt ). Vi tok ham til fotografen for aa ta bilder. Han satt paa en krakk,jeg paa gulvet med bena hans og "ikke gikk i fra ham" mens pappaen sto bak fotografen og snakket til ham, gjorde seg til.... Var gjort paa et par min. Bare pass paa at fotografen har alt klart naar dere setter ham paa stolen og saa underhold ham litt og informer fotografen om at da maa han begynne aa knipse saa gaar det kjempe fint. Gikk bra med ettaaringen ogsaa, selv om det krevde litt mer Og til slutt, JA han maa vaere med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå