Gå til innhold

kjefter dere mye på barna?5 års trass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstedatteren er i trass om dagen (håper jeg) og vil ikke høre! Jeg har prøvd taktikken før med å si ting hyggelig både to og tre ganger, og det er vel dette jeg får lide for nå. Hun somler av en annen verden og gjør gjerne stikk motsatt av det jeg ber henne om. Gjør aldri rampestreker el, bare prøver å være sjefen.. Jeg må nok bli litt hardere med henne, men er så redd for å gjøre henne redd og usikker fordi det blir så mye pes..uff altså- hvordan er det hjemme hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg diller og duller ikke med barna, hvis vi skal dra noen steder så gir jeg beskjed 5 minutter på forhånd, og så igjen når vi skal dra, og hører de ikke etter da så blir jeg streng ja. En 5 åring vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på, man må bare vise de at det ikke er de som er sjefen. :o)

Skrevet

Må føye til at det er ikke regler, rutiner og forutsigbarhet som gjør ungene redde og usikre, det er det motsatte. ;o)

Skrevet

ja, det er vel noe med det altså... men så begynner hun og grine og greier da- og jegkan jo ikke fordra det og så kommer den dårlige samvittigheten. Jeg husker selv fra da jeg var liten at jeg var mye "redd" og ønsker ikke at hun skal han det sånn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...