Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Jeg går nå på overtid og lillegutt var beregnet rundt 4.3 kg til termin. Er det håp om å bli satt i gang eller lar de det bare gå? Han vokser jo bra de siste ukene.... Noen som vet? Bare litt bekymra for min egen del og valg av sykehus... Takk
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Vet ikke, men snakk med jordmora. Tror de er litt kjappere nå til å stoppe "i tide" enn bare for noen år siden...?
Annie Bailey Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 4,3 er absolutt ikke stort. Jeg har fått beskjed om at babyen min ser ut som den ihvertfall er 5 kg ved termin og legene har ikke villet snakke om igangsetting enda. Selv har jeg diabetes og håpet det kombindert med dette skulle være grunn nok til å få ut denne ungen snart, men neida.. Men husk hvis du kun har hatt en UL for å regne ut str er det store feil de kan gjøre på disse målingene.. Hvilket sykehus skal du føde ved? Mitt lokale sykehus tar sommerferie nå så jeg blir henvist til St.olavs. Så jeg lever i håpet om at de tar meg litt raskere da...
Nanna1976 Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 4.3 kan vel i grunnen väre stort nok. Jeg snakket med jordmor ved siste kontroll om det å gå over termin, siden min svigerinne gikk 16 dager over og fikk barn på over 5 kg. Hun sa det at de pas siste ukene som regel ikke innebärer at barnet blir spesielt mye större. Dette fordi morkaken etterhvert mister noe av sin funksjon, ofte går faktisk babiene noe ned i vekt. Uansett sa hun, dersom den legger på seg mer er det i underhudsfett, ikke hodestörrelse som i grunnen er det som kompliserer en födsel. Så tror ikke du skal bekymre deg:)
peanut:) Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg var bekymret for at jeg hadde en stor bebis i magen...både jordmødre og legen trodde også at snuppa ville bli godt over 4 kg. På kontroll i uke 39 spurte jeg jordmor om hvordan det ville bli dersom jeg skulle gå mye over tiden og babyen var stor, og hun svarte at det ikke var de store babyene som vekket bekymring på slutten, men de små...du får jo oppfølging med UL etter uke 40, og det er for å se at babyen vokser normalt...er den stor og fin og du har nok fostervann så lar de deg nok gå til den kommer ut av seg selv:) snuppa mi kom 8 dager før termin og var bare 47 cm og 3500 gram, så man skal ikke henge seg opp i det leger og jordmødre tipper om veksten på baby. Symfusemålene mine sprengte kurven med en gang, og jeg var selv en stor baby, så lille snuppa ble utrolig liten i forhold til det jeg hadde forventet meg;)ingen klær som passet heller, hihi:)
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Jeg blir satt igang på mandag pga stor baby i forhold til høyden min. Da er jeg 9 dager på overtid, men legen på sykehuset ville ikke vente lengre, ikke jeg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå