Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Ungen min på snart 11 mnd HATER å kjøre bil. Hun blir krakilsk etter omlag 5 minutter i bilen, med mindre hun sover. Dette vil si at det er utrolig vanskelig å komme seg noe sted. Dersom vi kun skal en kort tur, under 45 minutter, får vi henne til å sovne dersom vi reiser når hun skal ha en av blundene sine. Og noe utenom dette går det ikke an å planlegge tur, for det blir så helvete i bilen at vi bare må stoppe hvert 5. minutt. Jeg overdriver dessverre ikke. Har prøvd at jeg sitter baki med henne, å gi henne leker, synge, se på DVD, spise kavring, drikke vann, at hun sitter foran, forskjellig temperatur i bilen, med og uten solskjerm, med og uten musikk i bilen, osv, osv. Resultatet er alltid det samme, det blir intens panikkskriking etter 5 minutter og det gir seg ikke før vi stopper. Når vi skal avgårde igjen, begynner hun å skrike med en gang hun settes i setet. Vurderer å bytte sete, men tror heller ikke at setet er problemet. Hun har god plass og sitter ganske bakoverlent og fint, og hun har god utsikt, og hun sitter godt. Vi kunne ha prøvd å kjøpe et sete som lar seg snu begge veier, men jeg har ikke lyst til å ha henne forovervendt når hun er så liten. Gambler jo ikke med sikkerheten til barna mine. Til nå har vi kjørt om kvelden etter leggetid hvis vi skulle reise noen timer. Det har gått bra, men etter at hun rundet 8 mnd går ikke det lenger heller. Hun holder seg våken i bilen og skriker og skriker og skriker... Hva i all verden skal vi gjøre med dette?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Ja, og så glemte jeg å skrive at vi har prøvd trickset med en slik ledning hengende under bilen, det funker heller ikke. HI.
goytil Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 det er ikke setet da? selv om det virker bra? hva slags sete er det?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Det er et nytt Maxicosi-sete. Best i test. TIl deg som spør om dette med ledning under bilen: Ja, det skal visst hjelpe mot bilsyke.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 hadde samme problemet, men da vi byttet til forovervendt sete ble hun fornøyd. hun er 10mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Men det er jo ulovlig å ha barn i forovervendt sete før de er ett år! Jeg var nettopp og kikket på nytt sete nå, og ble opplyst om dette. Den butikken jeg var i, samarbeider med NAF og VET dette her. Bare så du er klar over det, altså... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå