Gå til innhold

Hvor mange ultralyder har dere egentlig hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle har hatt så mange ..jeg har bare hatt 1....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 5 til nå... Men jeg må ha spesiell oppfølging, så det er derfor:)

Er nok en del som "maser" seg til en tidlig UL for å være sikker på at alt er ok, og mange betaler jo selv for UL og 3d ul..

Skrevet

Jeg har hatt 6 ul hittil, (er 37+1)

1: pga blødning tidlig i svangerskap

2: ordinær ul

3: 3D ul

4: 3D ul igjen da snuppa lå med armer og bein forran ansiktet første gang, så vi fikk ikke bilder da.

5: sjekk av morkake (har forran liggende morkake, så de måtte sjekke om den stengte for åpningen)

6: sjekk av leie på bebien, jordmor var usikker på om bebien lå i sete eller hode leie...

Bebien lå da i seteleie, så jeg skak tilbake i morra på setevending, så det blir vel den 7. UL da tenker jeg...

Skrevet

Jeg har hatt 3. En ordinær, en når jeg trodde jeg mistet fostervann og den siste for at jeg ikke klarte å la være å vite kjønnet.

Skrevet

Haft två...hade blødning tidigt...så hade jag den ordenarie...Hade varit gøy med enda en men nu må jag bara vente till h*n kommer ut..suck!!

Skrevet

Vi har hatt 3 ultralyden..

1. var i uke 11.. MÅTTE bare vite at det var liv der.. Måtte dum dum drøm på nattan.. betalte denne selv på en privatklinkikk

2. var de ordinære ultralyden i uke 19..

3. var 3d ultralyd i uke 28. Også denne var privat..

Den første var jo fordi jeg var så engstelig, men den 3. var just for fun, og fordi vi ville ha kjønnet bekreftet en gang til. Fikk vite jente på ordinær, men turde ikke stole helt på det.. Nå har vi handlet inn endel jenteting.. Moro!

Skrevet

Har hatt 7 UL!

1: tidlig UL pga blødning (uke 7)

2: oppfølging pga blødning (truende abort) (uke 10)

3 ordinær UL (Men var visst ikke kommet lenger enn uke 15)

4: Ny ordinær UL (uke 18)

5: Privat, 3D UL (uke 24)

6: Pga lite liv (uke 29)

7: Innvendig UL for å måle livmorhalsen ( fare for for tidlig fødsel)

Skrevet

Har hatt 2 hittill og er nå i uke 29.

1 var i uke 10 fordi vi var så spent på å se om alt var ok.

2 var i uke 19 (ordinær ul)

Har tenkt mye på om jeg skal ta en UL til bare for å konstantere at det er ei lita tulle på vei. Men så er jeg litt usikker på om at det kan være skadelig for babyen med for mange UL???? stråling ol.

Må også innrømme at jeg har lyst å ta en ekstra UL bare for å sjekke at alt er bra med jenta vårs. Så jeg kommer nok ti å bestille en tror jeg.

Er det noen som vet om det er vanskelig å se babyen så sent som i uke 28?? Hvilke skader\feil kan de oppdage på UL, og hvilke er umulig å se på UL?? Vil en 3D UL vise bedre??

Kjempe glad for mange svar

Skrevet

I dette svangerskapet har jeg faktisk hatt 2 (ordinær i uke 18 og en i uke 40, sf-målene var så forandret pga. vikarerende lege). De to forrige svangerskapene har jeg kun hatt 1.

Skrevet

3, en i 8 uke for å se at fosteret var inni livmor (hatt mange operasjoner i underlivet pga kreft og syster) Så vanlig UL i uke 19, og så den nye de har begynt med i uke 32 for å estimere fødselsvekt.

Skrevet

eg skal på min 6 i dag :)

1.skulle finne ut hvor langt eg var på vei. (uke 7)

2.var ordinær, men legen syns det var litt tiligt. (uker 16)

3.ordinær i uke 18.

4.pga dårli måling av sf mål, legen syns magen hadde krympet

5.pga liten vekst. ligger 12%under uke 35

6.kontroll pga vektavvik..

Skrevet

Hatt 9 UL, inkl. ordinær UL i uke 18. Har vært i et høyrisikosvangerskap denne gangen så jeg har fått ekstra oppfølging.

Skrevet

Tja. ca 15, dette pga diabetes. Ingen er private.

Skrevet

En ordinær og en privat 3D for gøy :0)

Skrevet

Hei,

Jeg var på ultralyd i uke 28. Det var litt kronglete å se henne ordentlig i og med at hun gjemte seg bak armer. De er også såpass store da, at man får ikke sett hele babyen i ett og samme bilde. Men vi fikk alikevel se et nydelig ansikt. Så det var verdt det. Vi fikk samtidig se at alt stod bra til :)

Skrevet

1. I uke 6 for å se hjerteslag

2. I uke 12 for å se at alt så ok ut før vi sa det til folk.

3. I uke 20 ordinær UL

4. I uke 27. 3D, men så ingenting fordi hun gjemte seg bak armene sine.

5. I uke 29. Ny gratis 3D UL der vi fikk med videosnutter og fine bilder av den nydelige jenta vår.

Skrevet

Hadde en tidlig pga blødning + ordinær i uke 19. skal ha en i uke 35 for å se størrelse/leie, evt vurd keisersnitt. (hastesnitt forrige gang)

Skrevet

uke 7. For å sjekke om graviditeten var i livmoren pga tidligere exu.

uke 8. Fant ingenting i uke 7 så måtte dobbeltsjekke, og der var det en liten en med hjerteslag..

uke 18. Ordinær UL

uke 19. Hjertesjekk UL, trodde de så et hull i hjertet til lillegutt på ordinær UL

Uke 22. Siste hjertesjekk UL, den endelige friskmeldingen...

Så alle mine UL er medisinsk begrunnet, og har blitt bestilt av helsevesenet og ikke meg selv, og på ULen i uke 22 hadde de fått ny maskin på sykehuset så vi fikk tilogmed se lillegutt i 3D!

Skrevet

1: Ultralyd i uke 10 pga blødning.

2: Ordinær ultralyd i uke 18.

3: 3D ultralyd i uke 20 for moro skyld og gave fra besteforeldrene.

4: Ultralyd i cirka uke 24 pga sterke magesmerter (var bare magesyke).

5: Ultralyd i uke 28 pga lite bevegelse over 3 dager. (Alt er bra).

Hvor mange ultralyder man skal ha kommer an på den enkeltes helse og behov. Den i uke 18 er standard, de andre ved behov.

Skrevet

Var nettopp på min siste, som var nr 7(!) To private først, for å se at det var no der:) De siste fem fordi de var redd for livmorhalssvikt og prematur fødsel. men nå er jeg straks 32 uker, så da er de ikke redd for det lenger. kommer han nå så får han lov til å komme:) Det var deilig, nå slipper jeg å ta det veldig med ro, kynnerne nå er bare en del av modninga, sier de:)

Skrevet

ordinær i uke 19

-ekstra i uke 36 pga null aktivitet (Alt var bra med lillegutt!!) - oppdaget vekstavvik på -14% så da ba de meg komme tilbake i uke 38, da så de at jeg hadde lite fostervann så nå skal jeg tilbake på mandag uke 40- 3 dager før termin for vurdering om igangsettelse pga fostervannmengden.

Skrevet

en i uke 12 for å sjekke om det var tvillinger

en ordinæri i uke 19

en i uke 26 da det var misstanke om fostervannet lakk...

en i uke 36 nå pgamasse kynnere å dårlig form,da tok di det på sykehuset

ellers er jordmor sjekket 3 ganger ved vanlig kontrol om det var hodet som låg nedover...

ble visst noen dette her,hmm....

Skrevet

D var da veldig så mange ul folk har hatt.. Bare 1 her...:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...