Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Hvordan konfrontere henne med det? Hun sier forskjellige ting til alle , så man skjønner hun ljuger...Men hun vet ikke at partene hun sier forskjellige ting til , snakker sammen......orker ikke gå inn på detaljer her. Men dere skjønner hva jeg mener...
rødblåoggrønn Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Si det rett ut da.. At du rett og slett blir forvirret når hun sier en ting til deg og en helt annen ting til andre..
rødblåoggrønn Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Ja, Silje er hun hun juger så det tyter ut av øra........
rødblåoggrønn Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Ja, Silje er hun SOM juger så det tyter ut av øra........
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Kanskje hun ikke mener å juge men at hun rett og lett er som mange av oss; distre og sliten etter å fått en unge i hus.. Selv har jeg en venninne som spør meg til råds om ting som f.eks Ferber-metoden, og sier til meg at den funker sååå bra, og når jeg sier at jeg selv har brukt den sier hun "Jeg har aldri hatt behov for ferber-metoden".. Samt at hun sier at ungen hennes aldri sover, men om min ikke har sovet så sover alltid hennes.. Pluss at hun skriver fødselsvekten til babyen sin helt forskjellig fra forum til forum.. Den ene dagen veide han 2600, den andre 2800, så 3000 , og tilogmed 3600... enda han veide 2700... Så om venninna di sier forskjellig kan det jo hende hun bare er distre, mens min venninne tror hennes sønn på 8 uker ser på 3meters avstand, og at han er så innmari mye mer utviklet enn andre unger; går, ser langt, reiser seg helt alene, hun htror f.eks han har fått tenner i 6 uker nå fordi han sikler Er jo bare søtt.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Kjenner og ei som lyger om alt..noe vanvittig. Hun kan lyge om at hun har vært i dusjen faktisk. Flere parter hun lyger til som snakker sammen. Hun har hele tiden sagt at hennes da nyfødte baby sov hele natten igjennom. Hvis jeg da ringte henne på formiddagen sa hun at hun var så trøtt fordi ungen hadde vært våken hele natten. Hun var ute en tur på byen natterstid, men måtte komme hjem i to-tida for da våknet ungen.. Hun har fortalt forskjellig fødselshistorie til 4 personer. Lurer på om hun glemmer av hva hun har sagt til de forskjellige, siden hun ikke er redd for å røpe seg. Hun har vært sånn hele livet, ikke bare etter hun fikk barn. Og anonym, hun heter faktisk silje..
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har også en venninne som lyger sånn... Vi kaller henne et lite pluss til venninne gjengen, for hennes historier blir alltid et samtale emne:) Man vet ikke hva vi skal tro på. Hun kan lyge om alt, og da mener jeg alt fra hva hun har spist til middag til hva hun har fått på eksamen. Hun har lyget om det meste du kan tenke deg til... Hun har tatt abort 4 ganger, har du vært i f.eks Gambia, så har hun vært der og... Hun har f.eks rotet med den og den gutten, og sier det til deg... Mens alle vet at det er så langtifra sant... Det er bare alt mulig, og det er helt umulig å sile ut hva som er sant... Med mindre hun fremlegger bevis, hehe... Men sånn er hun bare. Vi tror at det er fordi hun har så dårlig selvtillitt at hun må lyge for å være interessant hele tiden.... Men vi synes nå det er morsomt:)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Tror du skal konfrontere henne med det. Det hjelper på 8 åringer, så kanskje for vennina di?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Hun som dere snakker om, er hun aktiv her inne?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Si det rett ut ut til henne, gjerne vist du kniper henne i en løgn foran andre. Har selv en slik venninne, hun sa til flere at jenta hennes begynte å gå når hun var 10 mnd ( skulle liksom fremheve så flink hennes datter var, siden venninnens sønn begynte å krabbe når han var 10 mnd) en gang skulle hun få frem dette igjen for hennes datter er jo flinkest til alt. Sa rett ut foran alle som var der (var vel 7-8 skt) at det er bare noe tull at jenta hennes begynte å gå så tidlig, jenta var nærmer 14 mnd når hun begynte å gå. Da var det ei som ble lang i maska og skulle prøve å ro seg bort. Sannheten var at jeg var der da jenta tok sine første skritt!!!! Og det var lenge etter at 1 årsdagen ble feiret!!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 ja det lurer jeg også på..=) kjipt hvis hun leser dette liksom..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har også en sånn venninne. Lyver om alt. Er vel bare noen som er sånn. Har kjent henne siden jeg var liten og hun har alltid vært sånn. Det som er ulempen er at hun ikke blir en like nær venninne som våre andre felles venninner, for vi vet jo aldri hvor vi har henne. Er jo litt ubehagelig når vi ikke vet om det hun sier er sant eller ikke!
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 Å konfrontere henne hjelper neppe. Hun vil bli sur og gå...unngå videre kontakt..osv.. Begynn heller å stille skikkelig inngående og detaljerte spørsmål. Sånn at hun må anstrenge seg skikkelig for å huske hva hun har sagt, utdype historien osv...Dette vil bli så krevende for henne at hun gir seg etterhvert.... Fikk dette tipset av psykiater. Hadde samme problemet med en nær venn av meg. Det har funket utrolig bra. Min venn har også blitt mye roligere og avslappet som person. Vet at jeg er der uansett.
ragna Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 signerer personen over her.. metoden ble prøvd ut på ei venninne som hadde akkuratt samme problem som det venninnen din har (til HI) . men nå var jeg kanskje litt vel pågående da....heh....har ikke så voldsomt mye kontakt med henne lengre. men hun lyver iallefall ikke mer
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 Har en venninne som også lyger om alt mulig, og hver gang noen forteller noe, så finner hun på en historie for å overgå det. Jeg har også begynt å si henne imot, og stille spørsmål ved det hun sier osv, og merker egentlig at hun begynner å skjerpe seg. Bra, for jeg gidder ike det der dritet mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå