Gå til innhold

Er jeg en egoist som ikke vil ha flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det barnet som jeg alltid har ønsket meg, og har ikke lyst til å bli gravid igjen. Venninner sier at jeg er en egoist som ikke vil gi mitt barn et søsken. Hva sier dere? Er enebarn mer ulykkelig enn de som har søsken?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Nei det der syns jeg er noe forbanna tull. Folk må få de barna de ønsker.

Jeg og mannen er oppvokst henholdvis som enebarn, med unntaket at jeg har 8 søsken men jeg bodde med min mor og mine søsken er mye eldre, så jeg merket ikke til det. Faren min fikk tvillinger etter han var med mamma +2 bonusbarn og jeg syns ikke søsken er noe kjekt. Var ikke bortskjemt på noen måte det hadde du isst om du visste hele min historie,he-he. Mannen min har også likt å være enebarn, han syns det var mye kjekkere med venner.

Jeg skal ha også bare ha 1, det ene barnet jeg ville ha har jeg nå fått og jeg vil faktisk ikke ha flere. Syns ikke det er egoistisk. Man må jo ville det selv også.

Skrevet

Jeg synes man absolutt ikke er egoist selv om man bate får ett barn. Vi hadde selv bestemt oss for bare å få ett barn, men vi forandret mening og fikk en lite attpåklatt Sønnen vår var nesten 9 år når han ble storebror, og er i dag kjempestolt av sin lillesøster. Vår sønn har hatt vår fulle og hele oppmerksomhet i mange år, vi har vørt veldig bevisst på at han skal ha god kontakt med venner, og siden vi bare har hatt han har vi hatt både tid og overskudd til ha med venner hjem fra barnehage og skole både titt og ofte. Han har også fått ha med seg venner på weekendturer etc. Jeg føler det overhodet ikke er noe stress i hverdagen med ett barn selv om begge foreldrene har vørt i full jobb. På tross av at vi har vørt fornøyde med ett barn valgte vi å få ett til, noe vi i dag selvfølgelig er kjempefornøyde med!. Hun vil aldri bli noen lekekamerat for sønnen vår, til det er aldersforskjellen altfor stor, men som voksne vil de ha hverandre, og det er kanskje hovedårsaken til at vi valgte å få et barn til. I tillegg har sønnen vår i alle år hatt et sterkt ønske om søsken.

Men jeg synes det er mer egoistisk å få flere barn som man ikke har kapasitet til å følge opp (det er noen få av de dessverre), enn å få ett barn som man har masse tid og overskudd til.

Skrevet

Du er IKKE egoist!!!

Vi synes også at ett barn holder for oss. Det må alle vite selv.

Jeg er enebarn selv og føler ikke at jeg har gått glipp av noe uten søsken. Har alltid hatt noen å leke med og føler heller ikke at jeg ble spesielt bortskjemt.

Skrevet

Nei, du er ikke egoist. Syns det blir mer feil å sette et barn til verden bare for at nr 1 skal få en søster eller bror..

Skrevet

Jeg synes ikke du er egoist. Man bør ikke få flere barn enn man virkelig har lyst på.

Men jeg synes det er dumt at det har blitt så vanlig å bare få ett barn. Det er veldig uheldig for befolkningsveksten. Hvis alle skulle valgt å bare få ett barn så hadde jo folketallet halvert seg hver generasjon.

Min tanke er at man "bør" få minst to barn for at kabalen skal gå opp. Vi vil jo gjerne at samfunnet skal bli drevet videre? Da trenger vi arbeidskraft de kommende årene også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...