Gå til innhold

barnevernspedagog

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som er det? jeg vurderer og bli det. siden jeg inntriserer meg overdrevent mye om barnefordeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

Jupps, jeg er. Har akkurat fått jobb, men skal ikke beg før februar. Ble ferdig i 2002, har siden jobbet som journalist...så nå gleder jeg meg til å komme ut i felten!

Skrevet

fortell meg litt da :-) hva skal til og komme inn på skolen? er det skole i oslo? eller må jeg til lillehammer?

er det vanskelig og få jobb?

kunne tenkt meg og jobbe på et familieværnkontor eller med noe lignende. jeg har jo vært igjenom mølla selv, så jeg har lyst til og hjelpe andre som havner der.

hvis dere kjønner?

er det en god ide?

hvordan er arbeidstidene?

er lønna ok?

Skrevet

Hm, når jeg søkte (for hundre år siden) var jeg 23 og hadde opparbeidet meg både alderstillegg og 3 poeng for folkehøgskole....søkte m konkurransetillegg, da var snittet 4,9 så vidt jeg husker. Er du yngre, dvs. er det litt lavere. Du må ha generell studiekompetanse, og det er sikkert en skole i Oslo, det må du nesten sjekke selv. Jeg gikk i Telemark. Det kan være vanskelig å få jobb, spørst litt hvor du bor tror jeg. Den jobben jeg fikk er den første som blir lyst ut i løpet av de årene jeg har bodd på det stedet jeg bor.

Forstår godt at du vil det, greit å ha litt praksis og erfaringer:)

Min arb blir bra 8-15.30, og lønna er i underkant av 300 000.

Skrevet

takker :-)

Skrevet

du kan være sosionom også på familieværn kontor, hvis du søker begge er det sikkert større sjanse for å komme inn på en av de.

Skrevet

I Oslo kan du ta barnevernspedagog som fulltids- eller deltidsstudium ved Høgskolen i Oslo. Inntakskravene er noe høyere på fulltidsstudiet enn på deltid, men begge er ganske overkommelige. Du kan dessuten ta sosionomstudiet på fulltid ved høgskolen, og på deltid eller fulltid ved Diakonhjemmets Høgskole på Vinderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...