Gå til innhold

Er det vanskelig å tapetsere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å fikse opp doen. Har en forferdelig tapet der som ikke passer til gulvbelegget i det hele tatt. Lurte på å bare male over det som er der, men den gamle tapeten er løsnet litt her og der, så tror ikke det er noen god ide. Så tenkte å ha på sånn miljøstrie eller hva det nå heter og male.

Gulvbelegget er kult, så det beholder vi.

Er det vanskelig å ta på sånn strie? Er jo ganske kronglete der inne. Bak do og vasken og sånn... Vanligvis sambo som tar seg av sånne ting, jeg bare maler.. Men han har så mange andre prosjekter på gang, så tenkte kanskje jeg kunne få til det der.. Hva tror dere?

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri tapetsert,men mamma er en reser:)

Hun har tapetsert flere av leil til venninne sine!!

Prøv da vel:))

Skrevet

Ja lurer på om jeg bare skal slå til å prøve.

Kan jo ikke bli værre enn det er nå. Tror ikke det har vært gjort noe der inne siden 70-tallet, og dengang av noen som var fødd rundt 1920...

Skrevet

Er det ingen her som har prøvd selv?

Skrevet

Jeg har gjort det ett par ganger, men har fått hjelp!

Det er enkelt om en har rette vegger, og ikke skrå!

Hjørnene kan være vanskelig og det er visse triks med noe...

Men når en bare har fått på plass ett par lengder går det greit!

MEn spør i butikken om å få en tapet som er enkel å jobbe med, det hjelper en del!

Spør dem også om tips og råd!

Lykke til:-)

Skrevet

Skru ned doen og vasken, husk selvsagt å stenge vannkrana!

Ellers er et tips når det gjelder hjørner: ikke la tapeten gå over hjørnene, men kutt med kniv i hjørnet og legg ny tapet på andre veggen. Du risikerer ellers å få mye luftbobler i hjørnet! Og det ser bare amatørmessig ut!

Skrevet

Tusen takk for tipsene!

Sambo har jo prøvd, så kan jo selvsagt spørre han om råd underveis.

Har en gammel "gulvdo", så jeg tror jeg heller får prøve å lure meg bakom. Får ta den frie veggen først da, og få litt øvelse før jeg begynner bak do og rundt døra og sånt. Og så tror jeg at jeg må finne en tapet uten noe mønster som må klaffe fra den ene delen til den neste...

Skrevet

Tror det er lurt å begynne med et hjørne, men kan være jeg blander nå, hehe!

Spør i butikken.-) eller spør sambo!

Skrevet

Jeg har tapetsert hele loftet selv, og nettop tapetsert ferdig spisestuen i dag ;) Det er enkelt og kjempekjekt, det er grunnarbeidet som er kjedeligt ;) Må sparkle og pusse slik at hu har en jevn overlate og jobbe på.

Vatre opp en strek på veggen slik at du har noe å gå etter og begynn i et hjørne, men la den gå ca 2cm over på den andre veggen slik at du ikke får "hull". Venyltapetene er kjempelette å henge opp ;)

Sjekk tapeter på www.borge.no De har knallmye kult, jeg har hvitt med en vegg med blomster i sort/hvitt, ble dritkult ;);) Neste prosjekt er stuen, gleder meg allerede;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...