Babyfacepsycho Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hvordan skal jeg få vesla til og sove lengre enn 30 minutter på dagen? Hun er tydelig trøtt, men våkner etter 30 minutter og nekter og sove mer. Så er hun i dårlig humør, og suttrete i et par timer før hun vil sove 30 minutter til. Hvordan kan jeg få henne til og sove litt lengre om gangen og bli uthvilt på dagen også? Tips mottas med glede. =)
Monajenten Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Sønnen min er ca. like gammel som jenten din (født 14. januar) og han sover enormt lite på dagen. Ca. en halv time om gangen og max to ganger. Han er også ganske sutrete for tiden, men det virker som om det bare er en periode. Har også begynt å få litt grøt, kan hende det har noe med saken.
Gjest -baremeg- Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Hvor gammel er hun? Og neste spørsmål, er det varmt? (Mange barn sliter med å sove godt på dagen om sommeren på grunn av varmen). Sover hun inne? I så fall, prøv ute i vogn i stedet. Frisk luft gjør godt. Er du glad i å gå tur? Lemp henne ut i vognen og gå gode lange turer. Skal se hun sover hele turen! ;-)
Monajenten Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Sønnen min sover ikke selv om vi går tur i vognen;)
Gjest -baremeg- Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Hmm, da har dere virkelig et problem... Huff... Hvilke råd kan man gi da tro? Har du prøvd å rett og slett legge deg ved siden av, altså legge ham i din seng? (Kan jo uansett være litt godt med en hvil for mor også, selv om jeg vet det ofte er lite fristende når man endelig skulle hatt litt tid til annet).
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Her hjalp det å sette henne på terrassen i vogna, uansett om det er varmt eller ikke.... Vanskelig det der, kansje du kan prøve å kutte ned til 1 hvil ? håper du finner utav det hvertfall !
Babyfacepsycho Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2007 Har prøvd allt det dere har skrevet. Men sover uansett bare 30 minutter om gangen. Hvordan kan man gå ned til bare 1 soving om dagen da? =)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Har hatt/har samme problem som deg - jenta mi sov 2 ganger pr dag à ca 30 min om gangen fra ca 4 mnd alder. Hun gikk derifra over til 1 soveøkt pr dag ved 8 mnd alder, sov da ca 1 time. Ved 12-13 mnd alder sov hun bare 25-40 min 1 gang pr dag. Nå er hun 17 mnd og sover mindre enn 30 min pr dag. Ser ikke ut til at hun trenger mer søvn. Hun sover da ca 11-12 timer pr natt (med fortsatt flere oppvåkninger om natten!). Har desperat forsøkt alle ting, legge meg sammen med henne, legge henne i vogna for å gå tur, men neida - hun er så nysgjerrig og skal bare følge med da, har forsøkt diverse sovemetoder både på dagtid og kveldstid da vi har slitt med å få henne til å sove generelt (5-minutters metoden, sove-selv-metoden, Wahlgren-metoden, Ferber-metoden, trille-metoden osv...) Har innsett at jenta ikke trenger så mye søvn, har bare måttet bite tennene sammen og prøve å gjøre det beste ut av det. Du kan jo snakke med Helsestasjonen hvis du ønsker det - de har mange fine og gode tips... ikke bestandig de funker, men hvis det gjør det for deg - så er jo det bare kjempebra! Man vet jo ikke om det funker før man prøver og hvis man ikke prøver, så oppnår man ingenting... Lykke til da =) Klem fra
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 For å få henne over på 1 hvil så må du holde henne oppe litt lenger til tross for litt sure miner di første dagene Du kan jo prøve noen dager å se om hvilen da blir lengre og du får en blidere unge, og viss det bare ender opp i mye syting så kan du gå tilbake til 2 hviler igjen,' Dete hjalp nettopp for ei venninne av meg med ei jente på 6 mnd.... Lykke til ! Kjenner til frustrasjonen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå