Gå til innhold

hodepine i svangerskap


Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dette alene være tegn på begynnende svangerskpasforgiftning eller?

jeg har til normalt nesten aldri hodepine..tror jeg kan telle gangene på et år på om ikk en men hvertfall to hender..nå de to siste dagene har jeg hatt knalle vondt i hodet sånn til og fra..hører med til historien at jeg er forkjøla,men er jo ikke tett i nesa spesielt lenger da..noen som har erfaringer eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter med en del hodepine men,har lavt blodtrykk å fin urin..men,nå har jeg stress nakke visst nok så d var legen sin forklaring på d...jeg sover ufattelig dårlig på nettene..klikker snart!!!!

Skrevet

jeg har og vondt i skuldre/nakke...dvs jeg er stiv,så kan jo like gjerne være det..men en skal nå liksom uroe seg for alt og da:-S

Skrevet

sliter emd det samme, mn fikk remiss til fyso å kiropraktot vært der tog ganger denne uken, å enda ikke hatt hode pine.. deilig.. tror det har mye med å gjør at man er litt stressa osv..

Skrevet

joa..kan vel godt være;o)har guttene mine hjemme denne uka og neste og..så bannlyser meg litt her asså..hvorfor kunne ikke dette gjort seg ferdig sist uke da jeg fortsatt hadde muligheten til å ha de i bhg;O)

Skrevet

Alt er suverent fysisk med meg akkurat for øyeblikket men jeg har slitt med hodepine helt siden jeg ble gravid. Slik va det under forrige svangerskap også, ble tom sent på CT for å sjekke hodet for jeg ble aldeles lyssky. Men de fant ikkeno, og nå får sier jordmor og lege atte deeet er så normalt atte. Jada au au au au 2 paracet av mmmmm au au 1 pille til. Ikke lett å være til når hue banker :-(

Skrevet

Jeg har slitt med mye hodepine gjennom svangerskapet, men jordmor mente at hos meg har dette med hormoner å gjøre og at det vil gå over når jeg nærmer meg 30 uker. Det kan jo selvfølgelig være greit å ta det opp med legen neste gang du er der da:) Hvordan går det med deg ellers da? Med kvalmen og bekkenløsningen?

Skrevet

skal til legen i dag med urinprøve og måle blodtrykk bare for å være på den sikre siden;O) men guri så plagsomt! glad jeg ikke sliter med dette til vanlig,da hadde jeg blitt GAL! hører til befolkningen som tar under ti paracet i året,og nesten aldri har hodepine,så når det plutselig kommer siiigende og fester seg over som et lokk,da får man litt klaus rett og slett!

 

ellers så går det bedre med kvalmen..ironisk nok..virker nesten som bekkenløsninga på en måte overtok..den har til nå vært ganske stabil egentli..hverken blitt verre eller bedre..der da?

Skrevet

Var også ille plaget med hodepine en lang periode. Måtte ta paracet nesten daglig, noe jeg sjelden gjør ellers.

Når jeg tenker meg om slapp det vel da jeg hadde gjort ferdig eksamen på deltidsstudie (spesialpedagogikk) og redusert fra 100 til 60 % jobb. Så det kan nok skyldes stress også. Nå er jeg fullt sykemeldt (tvillinger) og har sjelden hodepine. Ang svangerskapsforgiftning sier legen min at dersom du har vondt i hodet og magen samtidig,skal du dra inn for å sjekke blodtrykk og sånt...

Skrevet

jeg hadde ogs¨stresshodepine. Utrolig slitsomt, og ikke bare å slappe av når jeg har ei på 22 mnd fra før:-)

Skrevet

Jeg har vært, og er fortsatt plaget med kraftig hodepine. Har migrene fra før, men er ikke i nærheten av det samme. Er vanvittig slitsomt, men har heldigvis muligheten til å slappe helt av hjemme. Fortsetter dette etter ferien, blir jeg sykmeldt noen dager i uken, sier legen min. Blir sliten, deretter kvalm og enda mer sur..;)

Legen min sier det kommer av stress, godt blandet med masse hormoner. Blodtrykk og urinprøvene mine er helt fine. Så det er rett og slett bare plagsomt/slitsomt...

Skrevet

Etter å ha rettet 300 stiler på 3 uker fikk jeg en 72 timers hodepine. Gikk til legen, og blodtrykket var fint. Fikk beskjed om å gå på loftet til kiropraktoren en tur. FIkk time der dagen etter, og simsalabim å forsvant hodepina. Jeg går til kiropraktoren fast hver 8 uke for nakken, så han kjenner meg godt. Etter 3 behandlinger var alt som satt i nakken borte. Han sier at han ser at jeg har dette hvert år etter eksamensperioden, så han mener jeg ikke skal rette stiler lengre. VI får se til neste år, da har jeg permisjon, men fylket vil fortsatt ha meg.

 

Ta livet med ro, og ikke vær redd for å gå til behandling. Det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...