prøvekluten+3små Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 kan dette alene være tegn på begynnende svangerskpasforgiftning eller? jeg har til normalt nesten aldri hodepine..tror jeg kan telle gangene på et år på om ikk en men hvertfall to hender..nå de to siste dagene har jeg hatt knalle vondt i hodet sånn til og fra..hører med til historien at jeg er forkjøla,men er jo ikke tett i nesa spesielt lenger da..noen som har erfaringer eller råd?
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Jeg vet ikke om det har noe med svangerskapsforgiftning å gjøre, men jeg har også hatt en helt sjuk hodepine i det siste. Spesielt i dag; våknet med hodepine, og har vondt fortsatt. Kjennes ut som at hodet skal ekssplodere.Jeg skal til kontroll til jordmor i morgen, og da skal jeg høre med henne. kan jo holde deg oppdatert
prøvekluten+3små Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2007 ja,må få høre åssen det gikk med deg:o)tok du noe for det?paracet? blir sikkert å dra til legen i morgen jeg og..om ikke anna for å få målt urin og blodtrykk..får liksom ikke ro på meg
FrkGull Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Jeg sliter med akkurat det samme om dagen, kjennes som hele topplokket skal gå i lufta.... Tok det opp med jordmor mandag, og hun sa at ofte hørte hun fra gravide rundt der jeg er nå ( 16 uker), at flere klaget på vondt i hodet. Hun beroliget meg med at det ikke vat farlig, og at det kom til å gå over. For min del var det som om ukene med konstant trøtthet gikk over til denne hodepinen... Men nå har jeg ikke hatt andre plager i svangerskapet, så skal vel ikke klage. Så jeg tror du kan ta det med ro og se på det som en svangerskapsplage rett og slett, og de går som kjent over etter hvert!
prøvekluten+3små Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2007 hos meg kommer det og går litt liksom..ligger jeg helt stille på sofaen,så kan det være helt borte for så å komme tilbake igjen når jeg reiser meg:o/ håper virkelig ikke jeg ska slite med dette i tretten uker nei..da blir jeg helgal;o)
jua 10.12.05 Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har 12 dager igjen og har hatt hodepine nesten hele svangerskapt. Har snakket med lege og jordmor om dette, ingen av dem kan fortelle meg hva det kommer av. Har ikke høyt blodtrykke eller noe i urinen, heller ikke ødem. Venter nr 3 og har ikke vært plaget med dette med de to første.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har tatt paracet og sovet masse... hjelper ikke mye, er akkurat som at hodepinen dundrer inn igjen idet jeg rører på kroppen. Så lenge jeg ligger helt i ro går det bra, men f.eks. da jeg gikk hjem fra jobb i dag trodde jeg at jeg skulle svime.. bare av å gå normalt. Snålt.
stolt mor til to:) Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 ei venninde av meg fikk skikkelig dundrende hodepine, sånn migrene anfall å begynte og spy som fa.. å da var det svangerskapsforgitning, tulla hennes ble tatt med haste snitt 3 måneder for tidlig.men det gikk bra:)
line_n & sara Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 jeg hadde masse hodepine, sa ifra til legen, som kjente på nakken min, og konstaterte stresshodepine..et besøk hos fysio ordna saken! (litt rart m stresshodepine, jeg som har vært sykmeldt fra jobb og skole i mange mnd!) så moralen er, si ifra til legen!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Jeg også har myyyye vondt i hodet. Hatt vondt i hodet i mange dager på rad nå, og er så lei av å ikke orke noe pga det. Jeg tar en paracet innemellom, men vil liksom ikke stappe i meg det heller... Råd?
twoboys & a girl Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Sliter med mye hodepine nå. Rart det der, slet mye med hodepine før jeg ble gravid siste gang, men da jeg var gravid så var hodet mitt så bra som bare det og helt frem til nå.
prøvekluten+3små Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2007 jeg fikk et råd av en bekjent da...drikk vann med masse sitron i..skal visstnok hjelpe.. ellers var jeg hos legen i dag og tok prøver..hadde litt forhøya blodtrykk,men ikke alarmerende høyt,som hu sa..skal tilbake og måle på nytt i morgen..urinprøven var fin..kjenner hodepina ligger på lur enda,men er foreløbig ikke i nørheten av så ille som i går
twoboys & a girl Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 Jeg sliter med for lavt blodtrykk. Skal til legen neste mandag, får se om det er borte da.
prøvekluten+3små Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. juli 2007 men kan virkelig blodtrykk svinge slik bare over natta?trodde det var noe som trengte lengre tid på å forandre seg jeg..eller?
twoboys & a girl Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Ikke blodtrykket, det er og blir lavt. Hodepinen.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 Hmm, det hjelper da tydeligvis ikke på meg, for det drikker jeg hele tiden
Lille Trille 2015 Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 Jeg slet lenge med sånn migrene-hodepine lignende - og hadde sinnsykt vondt i hodet. Har aldri hatt migrene før det, men i slet skikkelig med hodepine en stund - det var sinnsykt trykk, spesielt over ene øyet...Fikk nesespray som skulle hjelpe mot trykket....Kan være det hjelper for deg selv om du ikke er spesielt tett i nesen lenger... Tror det er mange som sliter med hodepine i svangerskapet....Jeg tok ikke noe medisin for det ..så ble liggende med en kald klut i pannen for å lette trykket.... Er mye bedre nå ( er i min 33' uke - 32+ 2 tror jeg det er...), men kjenner litt trykk innimellom men ikke på langt så mye eller ofte som da det var som verst. Blir jo satt helt ut når man får sånn skikkelig hodepine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå