Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 har hatt en gutt jeg har ammet lenge . og lenge om natta.. men det har vi sluttet med.... hvertfall til i 05 tiden... etter at vi sluttet, sov han etterhvert bedre og bedre. Det tok lenger og lenger tid før han våknet. Nå går det som regel til 04, da er han heller vanskelig. prøver og få ham i seng igjen... er klokken blitt nærmere mot 05, går vi inn i senga vår og så blir det jo pupp da.... Hvor lang tid - eller NÅR får han til å sove lenger... altså mot seks, halv syv, til det er morning og vi skal stå opp??
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 har det på akkurat samme måten. men har lest og fått fortellinger fra mange at ikke mange sover rundt og det blir verre med tida. de våkner, vil ha vann eller ligge hos mor og far eller iallefall våkner. gutten vår har melkeallergi så ammer han enda 5 ganger pr døgn og han er 14 mnd snart. men han ammet ikke på natta da han var fra 10-11 mnd, pga skulle prøve avvenning. men han våknet likevel for tytt, eller vann.men så sov han til 04 og fikk vann og sov til 6 ca og fikk pupp og sov til 07-08 siden. men etter han ble 11 mnd så begynte han med mange tenner og jeg gikk på jobb ( kveldsvakt to ganger i uka) så da ammet jeg igjen for å få nattro. merket at han ikke lenger spiste så mye om morgenen som før når han ikke ammet på natta, nå fordeler han det liksom på to. men han er fornøyd, og jeg bruker bare 10 min før jeg er i seng igjen. så jeg gjør det. de sier jo at når du endelig har klart å få de til å sove rundt så får de en ny forkjølelse eller tann så blir det vann eller pupp eller kos igjen på natta og ny runde med tilvenning til å sove rundt. så jeg har gitt opp og vet han kommer til å våkne. de gangene han sover til 05 er jeg fornøyd, men like fornøyd om jeg må amme en gang mellom 2-3. han sover ofte til 8-9, men har bare en kvil på dagen. og sovner ofte ikke før 20 om kvelden nå- litt sen nå i sommer;) så ingen tips, bare min fortelling:) du er jo heldig som får han hver natt å sove helt til 05. jeg har funnet ut at jeg gjør det han vil på natta og så ser jeg når han er klar til å sove rundt selv. ang amming så kan det gjøres om natta også bare ikke at de blir sovende med puppen eller noe særlig mer enn 15 min når de har tenner. mm inneholder enzymer som ikke skader tennene:) men inneholder jo sukker så treng ikke amme så lenge:)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 glemte å si at han av og til bare får tytt eller vann fra flaske så sover han videre uten pupp. ikke hver natt han får pupp, men når han ikke blir fornøyd med tytt eller vann så gir jeg pupp.....
heidere Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Min sov rundt fra den dagen jeg sluttet helt å amme. Har hørt det er ganske vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå