Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hva hjelper??? Hvordan blir jeg kvitt de?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Jeg hadde utvendig hemoride. Gjorde dritvondt. Bada rumpa i grønnsåpebad. Da forsvant vondheten, men ikke selve hemoriden. Så smurte jeg den inn med honning i en uke. Da skrumpa hele greia inn og ble borte! Lykke til! ;o)
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Har prøvd alt mulig rart i et drøyt år nå, og ingenting har hjulpet så langt ... mine er heldigvis ikke vonde (annet enn at de av og til klør nokså intenst), så de er til å leve med. Av tips jeg har hørt om ... Scheriproct (skal visst ikke brukes av gravide) Alcos anal Knipeøvelser Dytt hemoroiden inn etter hvert toalettbesøk (og ellers ved behov) Grønnsåpe Passe på så man ikke får hard avføring / være nøye med kostholdet Drikke mye vann Gå mye Den over her med honning var ny for meg ... lov å prøve :-) I verste fall kan de opereres bort ... en grei sak med utvendige, mye verre med de som ligger inni. (Har innvendige og har vært til utredning for operasjon, men siden de stort sett ikke er vonde tar de ikke sjansen på å operere ... skjøre saker den musklaturen oppi der.) Du kan trøste deg med at mange sier de forsvinner av seg selv når graviditeten er over og trykket der nede blir mindre og blodgjennomstrømningen bedre!
@nne p@ l@nne Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Bare honning har hjulpet på meg. Har prøvd et par apotekkremer! Med honning forsvant den etter en uke ca. Vet ikke om det er av betydning, men jeg brukte lynghonning!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Skikkelig irriterende!! Da håper jeg de forsvinner etter fødsel. Bare 17 dager igjen.
@nne p@ l@nne Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Morgen og kveld.Du trenger ikke å bruke mye, men lurt å bruke truse innlegg da det kan bli litt kliss.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Et tips: Spar opp til en skikkelig fis og fyr den... Pass på og klipp den riktig hvis ikke kan det gå galt... Hehe,neida.. Bare tuller jeg.. Er litt i det svingende hjørnet i kveld.. Sorry:)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 Scheriproct kan nok brukes av gravide, fikk den anbefalt av legen i dag. Isbiter skal visst hjelpe. Legg en klump i en pose. Ellers har jeg testet litt med honning. Mannen ble passe lang i maska når jeg fortalte hva jeg brukte honningen til. Tror han aldri mer kommer til å spise honning. Han tror vel at jeg setter hele rompa nedi honningspannet og bader hemmoridene! Hehe. Vaselin (sånn gul rund boks) hjelper litt om de er små og man klør/er sår.
LilleTrolle Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Ifølge legen min blir man ikke kvitt hemoroider under svangerskapet, pga. presset fra livmor og baby. Etter fødsel skal det derimot fint gå an å bli kvitt hemoroidene med salver fra apoteket. Men så igjen, jeg har ikke prøvd noen av kjerringrådene her, og de er vel verdt et forsøk om man har vondt? (Heldigvis ikke plaget av smerter selv.)
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 jeg har lest mange innlegg om honning og noe som heter propolissalve på helsekost.....virker som de fleste som har prøvd dette har lykkes.... ellers lurer jeg på om det finnes en salve basert på trollhassel....som ikke skal brukes av gravide....hamamelis eller noe sånt på latin....sikkert helsekost det også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå