Gå til innhold

Er det ok å gi 800 kr til en 14åring for 4 dagers barnepass?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mange timer pr dag?

Skrevet

synes det hørtes veldig greit ut jeg altså.,,,

Skrevet

Synes egentlig 500kr hadde holdt. Hørtes litt mye ut med 800kr til en på 14år.

Skrevet

Syns det hørtes greit ut. Da blir det 200 kr per dag.

Skrevet

Det må da være mer enn nok. Er ikke det omtrent det som voksne dagmammaer får da ?

Skrevet

4 hele dager?

Skrevet

For fire hele dager ville jeg nok i alle fall latt 14-åringen få en tusenlapp.

Skrevet

For det første er dette i nord-norge, på bygda.

For det andre er det en 14åring. MYE penger for en 14åring!

For det tredje får ikke engang dagmammaene 200 kr per dag.

Jeg synes at det er passe.

Huner her fra halv åtte til senest 15.30. Og det er absolutt senest!

Noen meninger?

Her betaler vi ca 2500 for dagmamma. Dvs 125 kr dagenhvis man jobber 21 dager eller noe sånt..

Så 800 kr synes jeg ikke er på bærtur.

Skrevet

En voksen dagmamma med årevis med erfaring får gjerne 200-250 kroner dagen...

Så du er ikke på bærtur.

Skrevet

flere innspill nå når dere har hørt argumentene min?

Skrevet

Dere som syns dette høres greit ut: hvor gamle er dere? Godt voksne, eller? Jeg er 23 og husker godt hvordan det var å passe barn i en langhelg. Vi fikk vesentlig mer enn 800 kr.

Det virker enormt smålig å betale så lite for noe du vet er mye arbeid. Det at hun er 14 er ingen unnskylding for å underbetale.

Skrevet

Så hvorfor gidder du i det hele tatt å spørre hva vi syns?

Skrevet

Jeg er 27 og fikk absolutt småpenger i forhold til deg.

Likelønn, er det ikke det det er snakk om da? Det sier jo seg selv at en ikke kan betale en dagmamma 800 kr dagen. Da kunne man jo vert hjemme selv, i stedet.

Hva får de som selger aviser? Mye jobb det også. Hva får arbeidkraft under 18? Hva tjener lærlinger?

Jenta betaler vel sikkert ikke skatt for pengene heller, eller hur?

Står for det jeg allerede har sagt.

Skrevet

Syns det er helt grei betaling.

Skrevet

Nancy det er jo ikke underbetalt, vel?

Det er jo mer enn en dagmamma tjener pr. dag, og ca. likt antall timer.

Hadde hun fått samme betaling i en mnd hadde det vært 4000,-

Altså vanlig dagmammapris. Er du i mot det?

Skrevet

Kan du ikke høre hva fjortenåringen selv syns da?

Skrevet

Om du selv sier at det er MER enn hva dagmammaer får, lurer jeg på hvorfor du trenger annerkjennelse her?!

Skrevet

Nei, selvfølgelig betaler hun ikke skatt.

Regnestykket: Jeg har 117 kr timen og jobber mellom 6 og 7,5 timer hver dag. Dvs si at jeg på en "lang" 7,5 timers dag tjener 877,50 kr brutto. HVOR mye synes du at barnevakta skal få av de pengene????

Denne er mest relatert til nancy da.

Og skal vi regne videre betaler jeg 20% skatt.

877,50 kr - 20% = 702 kr.

Jeg sitter igjen med 702 kr før barnevakt skal betales. Ja, nancy... du er oppfordret til å svare!

Skrevet

synes prisen høres grei ut når jeg hørte argumentene dine. da er det rettferdig.

men hadde den eneste grunnen hvert at hun var 14år og atdet var masse penger for en på den alderen ville jeg ikke syntes dte var greit om du skjønner. alder skla ikke ha noe si synes jeg, men at jobben som gjøres blir gjort ordentlig. mog at man får betalt for det man gjør og ikke pga alder. :) men i forhold til dte du betaler til dagmamma så høres det jo ut osm at du har regnet ut en kjempe fin sum:) jeg hadde KANSKJE ( hvis jeg hadde litt ekstra penger på¨kontoen) gitt tusen jeg da så kunen denne 15åringen kose seg litt ekstr i sommer:)

Skrevet

(håper den faktisk BARE var relatert til Nancy - siden jeg liksom er på din side...)

Skrevet

14åringen ble overlykkelig. Hun sa at det var mer enn forventet. Men jeg vet jo ikke hvorvidt det var for å være høflig eller..

Og grunnen til at jeg spør er fordi det verserer mye snakk om dagmamma og betaling. Noen synes 200 kr dagen er hårreisende lite og noen synes det er mye. Selv føler jeg at 200 kr dagen er ok betaling, men jeg hadde ikke hatt råd til å betale 200 kr dagen når det er 22 dager i mnd det er snakk om.

Ikke kan det sammenlignes mef en langhelg heller. Hun må ikke legge barnet eller noe. Kun om dagen. Har du barn ei langhelg må du jo gjøre ALT, men det må ikke denne jenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...