*RutIetutt* Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hva betyr det? Kan ikke huske at jeg hadde det sånn sist jeg var gravid. Føler jeg skal begynne å silblø hvert øyeblikk...skikkelig vondt. Våkner om nettene og bare verker....au au au....normalt? Betyr det at noe modnes kanskje? *håpe-håpe* Har også noen sinnsyke nedtrykk inni mellom - kjennes nesten ut som om jeg skal revne nedert i magen....hodet er tydelig ikke festet, kjenner at det gjør sånn vondt når hun beveger hodet - akkurat som om hun borrer det nedover....andre som har det sånn?
vic_89 med prinsen Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 jeg har ingen erfaringer selv, men etter hva jeg har hørt selv fra andre høres det ut som noe er på gang ja! min mor hadde det sånn før sine fødsler.
*RutIetutt* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2007 Håper det....er rimelig klar etterhvert...har vært tungt denne gangen, ja:o( Gleder meg bare til å holde lillejenten min, jeg;o)
vic_89 med prinsen Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 du har jo enda litt igjen til terminen, men skjønner det begynner å bli slitsomt hvis du har hatt et tøft svangerskap. jeg vil også helst komme igang nå, men jeg har hverken kjent noe til mensmurringer eller slimpropp.. har termin imorgen, og har slitt med isjias-smerter, bekkenløsning og ekstrem svangerskapskvalme, så kunne godt tenkt meg at det begynte å skje noe snart!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Hmmm...mine rier kjentes ut som sterke menssmerter, så er jo fullt mulige at dette er noe...har ikke erfaring med maserier eller modningsrier, men har hørt at de kan være veldig vonde!:-/ Du får ikke dratt på føden for å måle dette på ctg f.eks?
vic_89 med prinsen Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 jo det kan jo godt være. hvis du har sterke menssmerter nå så bør du kanskje ringe opp og høre med dem. er det med jevne mellomrom eller konstant?
*RutIetutt* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2007 Var på føden to ganger forrige uke....men det var før disse mensesmertene kom - men hadde sånn ctg-måling da og målte kynnerene mine....som kommer titt og ofte (og har gjort det siden uke 20). De sitter bare i magen enda, men lenger nede enn de har gjort før og er litt vondere enn de var før. Riene mine sist gang kjentes ikke ut som verken mensesmerter eller kynnere....håper de betyr at det er modning på gang sånn at fødselen går kjapt og greit, he he....siden den ikke gikk så greit sist:o/
*RutIetutt* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2007 To laaange uker igjen, ja:o( Har hatt et kjipt svangerskap...ekstrem kvalme (som fremdeles henger i), bekkenløsning som blir verre og verre, masse kynnere og veldig hodepine de siste tre ukene...var ikke så tungt sist gang. Da var jeg bare "vanlig" sliten på slutten, men denne gangen er det nesten uutholdelig:o(
*RutIetutt* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2007 Det kommer og går - er spesielt ille om nettene desverre...skal til legen på kontroll i morgen, så får høre med han da:o)
Love my kidz Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Hei Rutletutt! Jeg har det akkurat som deg.. bortsett fra at bekkenløsningen ble myyye bedre etter at disse nye smertene du beskriver kom. Så ett vonde ble avløst av et nytt vonde ;-) Likevel foretrekker jeg disse nye smertene fordi jeg klarer jo faktisk å gå, har gått tre turer inn til byen denne uka, innbiller meg at jeg skal "gå ut" ungen hehe. Magen min har også sunket betraktelig samtidig som disse nye smertene kom, så vi får bare håpe og tro at det betyr noe snart.. Er ikke mye hjelp fra meg da som du skjønner, annet enn at jeg forstår hva du går og kjenner på, beskrivelsen din matcher min perfekt.. helt utrolig.
Fabelaktiv Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Uff - høres tungt ut rutletutt.. håper ting er igang og at det går Fort og greit (med press på greit)
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Bluebell, jeg opplever igjen det samme som deg Har også blitt myyye bedre i bekkenet (+nedsunket mage), og da jeg var på kontroll hos jordmor for to dager siden, var baby dypt nede i bekkenet og hodet var festet.... Er så deilig å kunne klare å gå litt mer! Men er til gjengjeld veldig øm i magen om natta og når jeg ligger. Rutletutt, ta vare på deg selv, når du må ha så mye vondt! Unn deg noe ekstra og hvil masse. Kanskje det er noe mer enn bare menssmerter Kanskje du burde få sjekka det ut? Lykke tl!
*RutIetutt* Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. juli 2007 Bluebell - bekkenløsningen min blir bare verre og verre....så har disse smertene kommet i tillegg...klarer jo nesten ikke gå for tiden:o( Magen min har vært veldig lav hele tiden, så den kan vel ikke synke mer nå....føler nesten at hun bare skal skli ut hvert øyeblikk;o) Får håpe vi får se nurkene våre snart nå, ja:o))))
*RutIetutt* Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. juli 2007 Var på kontroll i dag....men det gikk så fort at jeg ikke fikk spurt om noenting:o( Jm min er sykemeldt, fastlegen min på ferie...så da var det inn til vikarlege som tydelig ikke hadde så god tid... Han regnet for det første feil på hvor langt jeg var på vei (ikke at det betyr noe i det store og det hele...) + jeg fikk ikke sagt noe om hvordan jeg hadde det - han bare skrev "i god form" på helsekortet mitt...vel, vel - føler meg ikke akkurat så veldig i god form:o( Syns jo det var litt rart i og med at jeg nesten ikke klarte å gå inn på kontoret hans engang....skuffa:o( Sånn er det vel å ha termin i fellesferien...:o/
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har også sånne mensensmerter, de er også verst om natta..da våkner jeg av smertene liksom, i tilegg er vesla vært veldig rolig i magen i dag... er det normalt at de blir roligere før fødsel?? Har termin om 26dager, men legene forbredte meg på å få henne før (pga str hennes) Men jeg tenkte at siden hun er blitt rolig i dag, har ikke kjent henne sånn som før, så er ting kanskje i "gjære"? Eller burde jeg ringe føden??
*RutIetutt* Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 12. juli 2007 Er hodet festet kanskje? De blir jo ofte roligere på slutten pga mindre plass....men er du bekymret ville jeg ringt føden! Jeg hadde to sånne episoder forrige uke....har vanligvis en liten turbo i magen, men onsdagen ble hun plutselig helt rolig...da ble jeg redd....kom til på føden med en gang. Reiste inn på natten med samboer og Tobias (stakkar...men vi fikk ingen til å passe ham) - alt så bra ut da, men fikk beskjed om å komme igjen om det fortsatte sånn - det gjorde det så vi dro opp igjen på fredagen - igjen ble alt skjekket og alt så bra ut - så da slo jeg meg til ro med det, selv om de ikke helt kunne forklare hvorfor jeg ikke kjente så mye - så på ul`en at hun bevegde seg, men jeg kjente det ikke...hodet var ikke festet og hun lå som hun pleide - så det var veldig rart. Etter 4 dager med super-rolig baby er det nå full rulle igjen:o) Fikk beskjed på føden at det var bedre å ringe dem en gang for mye enn en gang for lite eller å vente for lenge - de tar sånt veldig på alvor selv om det i de aller fleste tilfeller viser seg at alt er bra. Bevegelsene er jo eneste måten vi har å følge med på om alt er bra....
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 Sant nok, ja hodet er festet. Jeg kjenner bevegelser, men ikke så masse som før lissom... Jegskal ringe føden jeg..bare for sikkerhetsskyld.
Love my kidz Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Skal krysse fingrene for at du slipper unna snart jeg Rutletutt! Hørtes trasig ut å gå sånn ja.. skal vi prøve noe kjerringråd i helga da tro? Tenkte å spise grøt med kanel jeg, massere brystvorter, gå tur, støvsuge, og tja.. kommer ikke på mer.. sex klarer jeg ikke!
*RutIetutt* Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. juli 2007 Trodde søren meg det var noe på gang i natt....hadde skikkelig vonde nedpress som gikk bak i ryggen....fikk plutselig flashback til riene....bare at de var ti ganger vondere - men jeg tenkte kanskje det var begynnelsen på noe....fikk da litt panikk siden jeg ikke er LITT klar med baby-ting....herlighet - har tatt det litt for mye ro med det merker jeg. Bagen er ikke pakket, stellekommoden er ikke klar og sengen er ikke redd opp....så får gjøre det i dag tenker jeg;o) Smertene roet seg når jeg la meg ned - så jeg fikk sove litt i natt - men hver gang jeg går er det rimelig vondt....så håper det skajer noe snart, ja (etter bagen er klar, he he) ;o) Blir spennende å se hvem av oss som får først....siden vi har samme termindato. Jeg tipper deg;o) Jeg gikk jo over sist, så tror vel jeg gjør det igjen... Tenker samboer skal få seg litt sex i kveld, jeg - he he;o))))
Kaffelatte Skrevet 14. juli 2007 #20 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har også hatt endel mensmurringer i det siste, ikke direkte smertefulle, men veldig ubehagelige. I tillegg har jeg to kvelder på rad vært ekstremt kvalm og faktisk kastet opp. Murringene kjennes i magen, korsryggen og underlivet, og som andre her sier så kjennes det ut som babyen skrur seg nedover i bekkenet. Hun ligger med hodet ned, men jeg vet ikke om hun er festet. En venninne som fødte for snart en måned siden hadde også disse mensmurringene de siste ukene før, hun fødte to uker før termin. Så det skal visst være tegn på at det modnes og nærmer seg. ) Nå har ikke jeg termin før om 5 uker da, men... Kommer babyen før så gjør den det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå