Gå til innhold

To tette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

En er som ingen og to er som ti, var kommentaren vi ofte fikk da vi fortalte at vi skulle ha nr 2 og at det bare ble 18 mnd mellom.

Foreløpig kjenner jeg meg ikke igjen, så jeg lurer på hvilken periode/alder dere andre syntes var værst.

Lillesøster er forresten snart 8 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 13 mndr mellom vår, nå er de ett og ett halvt og to og ett halvt. Synes i grunnen det går greit hele tiden:)

Klart litt greit når de blir mer selvstendige:)

Skrevet

Går liksom og venter på smellen....

Var mer sliten da nr 1 var 8 uker, og det til tross for mer problemer med bla ammingen nå og en nyrebekkenbetennelse denne gangen.

Skrevet

Nå er det 23 mnd mellom våres to eldste da, men svarer likevel. Jeg synes i grunnen ikke det var så slitsomt med to små den første tiden, bare litt vanskelig å organisere alt. De er jo veldig ulikt nivå en ganske lang stund. Noen ganger synes jeg det var/er enklere med to småtroll, andre ganger veldig slitsomt. Nå er mine to store blitt 2,5 år, nesten 3 og 4,5 år og på en måte kan det være mer slitsomt nå enn da 2 åringen var baby fordi de krangler så voldsomt om de er litt slitne, men det er også ofte enklere fordi de har hverandre å leke med slik at de ikke kjeder seg så fort som når de bare er alene. Så både og egentlig. Tror nok egentlig at perioden fra minste er ca 1,5-2 år til 4-5 år er den mest slitsomme, for da er det mye trassing og de er ganske gjevne i utvikling, men likevel ikke så gjevne at lek går relativt knirkefritt. Ser for meg at det vil komme seg igjen når den yngste bikker ca 5 år og begge vil være i bedre stand til å løse konflikter helt verbalt.

Skrevet

Mine er ikke så fryktelig tette, 25 mnd mellom, men det har bestandig vært greit egentlig. Nå er de snart 5 og 7 og er verdens beste venner.

Han minste syns selvsagt det er ille og urettferdig med alt storebror får delta på...som skole og sfo...men det er slikt det er å være lillebror.

Skrevet

Har to gutter med 14 mnd mellom, der ene er 9,5 mnd nå og andre fyller 2 snart.. Synes det har gått greit så langt, men merker at jeg ikke kan slippe ungene med øynene et sekund for da er storebror borte å slår eller biter.. Tror dette er litt trass og litt at minsten nå kommer i full fart bortover gulvet nå... Tror den tyngste perioden blir nå og frem til største passerer tre år... det blir full fart på to som ikke klarer å passe seg selv, og jeg bør nok få øyne i nakken:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...