Kakeåndsen Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 En er som ingen og to er som ti, var kommentaren vi ofte fikk da vi fortalte at vi skulle ha nr 2 og at det bare ble 18 mnd mellom. Foreløpig kjenner jeg meg ikke igjen, så jeg lurer på hvilken periode/alder dere andre syntes var værst. Lillesøster er forresten snart 8 uker.
*mamma* snart bryllup Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Vi har 13 mndr mellom vår, nå er de ett og ett halvt og to og ett halvt. Synes i grunnen det går greit hele tiden:) Klart litt greit når de blir mer selvstendige:)
Kakeåndsen Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2007 Går liksom og venter på smellen.... Var mer sliten da nr 1 var 8 uker, og det til tross for mer problemer med bla ammingen nå og en nyrebekkenbetennelse denne gangen.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Nå er det 23 mnd mellom våres to eldste da, men svarer likevel. Jeg synes i grunnen ikke det var så slitsomt med to små den første tiden, bare litt vanskelig å organisere alt. De er jo veldig ulikt nivå en ganske lang stund. Noen ganger synes jeg det var/er enklere med to småtroll, andre ganger veldig slitsomt. Nå er mine to store blitt 2,5 år, nesten 3 og 4,5 år og på en måte kan det være mer slitsomt nå enn da 2 åringen var baby fordi de krangler så voldsomt om de er litt slitne, men det er også ofte enklere fordi de har hverandre å leke med slik at de ikke kjeder seg så fort som når de bare er alene. Så både og egentlig. Tror nok egentlig at perioden fra minste er ca 1,5-2 år til 4-5 år er den mest slitsomme, for da er det mye trassing og de er ganske gjevne i utvikling, men likevel ikke så gjevne at lek går relativt knirkefritt. Ser for meg at det vil komme seg igjen når den yngste bikker ca 5 år og begge vil være i bedre stand til å løse konflikter helt verbalt.
d",)~^~^~ Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Mine er ikke så fryktelig tette, 25 mnd mellom, men det har bestandig vært greit egentlig. Nå er de snart 5 og 7 og er verdens beste venner. Han minste syns selvsagt det er ille og urettferdig med alt storebror får delta på...som skole og sfo...men det er slikt det er å være lillebror.
blimbaby Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Har to gutter med 14 mnd mellom, der ene er 9,5 mnd nå og andre fyller 2 snart.. Synes det har gått greit så langt, men merker at jeg ikke kan slippe ungene med øynene et sekund for da er storebror borte å slår eller biter.. Tror dette er litt trass og litt at minsten nå kommer i full fart bortover gulvet nå... Tror den tyngste perioden blir nå og frem til største passerer tre år... det blir full fart på to som ikke klarer å passe seg selv, og jeg bør nok få øyne i nakken:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå