Gå til innhold

Blir planlagt ks på meg i løpet av uke 30 pga seteleie...


snuppa_81, ble mamma 23.7

Anbefalte innlegg

Har gått til ekstra oppfølging siste 3-4 ukene pga oppdaget seteleie. Vært til 3 ekstra ul og undersøkelser, inkl rtg av bekken, for å finne ut av den lilles plassering. Har ligget i seteleie hver gang, så her er det blitt bestilt palnlagt keisersnitt idag. Rar følelse, men også god, nå har jeg noe mer konkret å forholde meg til og prøve å starte forberedelses prosessen til keisersnitt:-) Det vil helt sikkert få bra, men en blir jo hele tida påminnet om hvilke komplikasjoner det kan medføre +++. Men i så måte er jo ingen ting ufarlig, en viss risiko er det jo med det meste, selv ved en vaginal fødsel, så tror ikke jeg skal bruke energi på å bemymre meg mer enn nødvendig. Ser bare sånn fram til å få treffe den lille og bli kvitt noen av de slitsomme plagene som har forfulgt meg mer eller mindre hele svangerskapet. Trengte bare å lufte litt tanker og føleser, utrolig mye som rører seg i kropp og sjel nå 2,5uke før termin, og enda kortere tid til keisersnittet...Tar med glede imot synspunkter, tips,råd,selvopplevde erfaringer eller hva det nå måtte være:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo føye til at dette vil skje ved SØF(sentralsykehuset østfold Fredrikstad):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være godt at det endelig er tatt en avgjørelse slik at du vet hva som skjer. Har noen venninner som har hatt KS både planlagt og haste på SØF. Det gikk veldig bra med alle de. Jeg har termin i uke 30 og skal føde på SØF. Kanskje vi sees??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med en endelig avgjørelse ja.Idag fikk jeg dato for ks også, blir 23.7(om den lille ikke ved et mirakel snur seg innen det da, men tviler STERKT!). Altså om 11 dager idag blir vi førstegangsforeldre, utrolig god og rar følelse å vite så konkret...Fint å høre at andre har hatt vellykkede og fine ks ved SØF tidligere, trenger liksom å høre litt sånt i forkant...Ikke umulig at noen av oss østfold bim`ere sees på sykehuset nei;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ks pga for smalt bekken, eller valgte du det selv?

Er i samme situasjon selv men er stor nok så vet ikke om jeg får det eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har LOV til å presse en til vaginal setefødsel, men i svært mange tilfeller vil nok leger/jordmødre/gynekologer oppfordre til å prøve vaginal fødsel hvis bekkenmål etc er tilfredsstillende. Selv ønsket jeg ks så fort jeg fikk vite at det var seteleie, og fått masse støtte fra jordmor og fastlege, samt andre jeg har snakka med. I tillegg var et av totalt to bekkenmål litt for lite, så da hadde jeg I HVERTFALL ikke gått for vaginal fødsel. Hvis man er bestemt på hva man ønsker og kan argumentere for sitt ønske, kan som sagt ingen presse en til normal fødsel....Stå på og sett krav hvis du selv ønsker ks, det er din kropp og du som skal føde:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...