Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Nå må jeg få tips om hva jeg skal gjøre.Min 16 mnd gamle sønn blir bare værre og værre å legge om kvelden.Hyler og hyler selv om vi sitter der til han sovne.Har alltid gjort det.aldri gått fra han.Også den ene luren han har på dagen er blitt et hylende kapittel.Han er jo så trøtt men skriker i vogna.Hva skjer, og hva skal vi gjøre????
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Han høres nesten overtrøtt ut i tillegg til at han sikkert er kjempe aktiv for tida og heller har lyst til å leke etc. 1. Legge før han blir for trøtt, altså litt før han pleier å bli trøtt. 2. Faste rutiner og faste tider ved legging 3. Gå ut og inn av rommet i stedet for å være til stede. Med vår nytter det ikke å være til stede, da vil han bare opp (15 mnd). La han hyle 1 min de første gangene og så litt lenger etterhvert. 4. Varmt bad før det er natta 5. Masse frisk luft i løpet av dagen 6. Ikke sove for sent på dagen 7. Hva med koseklut, bamse eller lignende som trøst....? 8. Være konsekvent, ikke gi dere 9. Overgang til roligere lek etc. 1/2 til 1 time før leggetid 10. Masse kos og nærhet før leggetid Dere har sikkert prøvd mye av dette men kommer ikke på noe annet.....tror ihvertfall det er viktig at dere beveger dere ut av rommet siden den strategien tydeligvis ikke har virket.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Jenta vår er 19mnd. Vi har stort sett ikke problemer, men har vært helt konsekvent mad hva som skjer før leggetid, og ganske konsekvent på tidspunkt. 1. Mat 2. Kanskje litt rolig lek avhengig av hvor trøtt hun er 3. Stell, pysj 4. Kanskje litt rolig lek 5. Tannpuss og fluor 6. Nattakos til alle i stua. 7. Lese bok på fanget på rommet 8. Legges i senga med tutt og liten vannflaske 9. Vi sier natta, slukker lyset og går ut. Om det blir grining, går vi bare inn, legger henne ned, sier natta og går ut igjen. Hun får ingen sosial kontakt etter at vi har slukket lyset.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Jeg hadde dette problemet i fra han var 8mnd til han var ett år. Først var han syk, så kom rutinene ut av kontroll. Så ble han frisk, og han våknet da av at han ville ha flaske om natten. Dette utviklet seg til at han ville ha flere flasker om natten. SÅ våknet han for å ikke få sove. Kunne hyle i mange timer uten å sove. Helt forjævlig. Da han ble 11mnd fortsatte dette såklart.. Men, det gikk opp et lys for meg. MELKA! HAn hadde fått youghurt ve 8mnd alder og melk fikk han til introdusering. Han ble jo bare verre og verre og jeg måtte droppe mange skoletimer pga dette. Etter jeg sluttet me melka, begynte me faste leggetider og fast rutine i senga, så hjalp det. Gjorde slik: 1. Den første tiden (Snakk om 2-3mnd) sovnet han i senga mi, me flaske ved side av. Han sovnet og da gikk jeg ut av rommet. Når han våknet lå jeg der til han sovnet igjen. Etter en tid, så flyttet jeg han over i senga når jeg gikk i min seng. Hvis han våknet før 06 fikk han ikke komme i senga, våknet han etter 06 fikk han komme i senga. (Han sover vanligvis til 10) MEn, måtte være KONSEKVENT på dette området. 2. Tiden for å legge han i senga. Akkurat det samme som tidigere, bare i HANS seng. Det gikk bra, noen prøvelser seff, men.. Sånn er det bare. Fortsatt snakk om å være konsekvent. 3. Da begynte jeg den virkelige treningen. gikk ut av rommet etter han hadde sovnet. Så gikk jeg lenger og lenger ut av rommet. Våknet han var jeg inn på rommet med engang, for å legge han ned. Gikk smertefritt dette åsså. 4. Hovedpoenget som jeg arbeidet meg frem til: Hver gang han hyler. ta fra han smokken i 2-10sekunder (helt til han hyler skikkelig) så gi den tilbake. Gjøre det samme helt til han sovner eller er stille når du går ut av rommet. Dette tok meg 3dager, så satt det. Da kunne jeg gå inn og lese en bok, legge han i senga hans, gi han smokken (noen ganger flasken) o gå ut. Så hørte jeg ikke mer før neste morgen. Helt herlig!!! MEn, husk å vær konsekvent. Bruk tiden før du legger barnet i sengen godt, slik at det vet at sengen ikke er farlig. JEg pleide å lese to bøker. To mens han satt på fanget og de samme mens han lå i senga. SÅ ga jeg han en klem blablabla, og gikk ut. Hørte jeg derimot et pip var det bare å ta fra smokken, så var sovnet han når han fikk den. Dette fungerte på MITT barn. Nå er han en drøm å legge. Sier godnatt til de på stua, går inn på rommet selv og lukker døra etter seg. Henter bøkene han vil lese (d ligger jo på bordet hans;) ). Bare at nå vil han ikke sitte i fanget og lese bok mer, bare i senga nå... LItt trist igrunn...! hehe Håper at det funker HVIS du rprøver det. MEN; tenk på om han kan ha allergi av noen slag først. Det var det jeg fant ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå