*smula* Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 vi har vasket dynene. Vasket de på 60 grader (står at de tåler 90, men det gadd jeg ikke) med litt såpepulver i. Fikk begge dynene i maskinen på en gang.
ano`num *17.03.10* Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Vasket alle to ganger. Har jo vært lagret i 7år hos oss da....
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Men dere vasker ikke nye dyner vel?
pandabjørn Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 jo det er nettopp det jentene gjør vasker helt nye dyner! det holder mere nok å lufte de synes jeg! så hysterisk er jeg ikke at jeg vasker dyner altså! skal jo ha dynetrekk på de!
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Jeg gjorde det... Syntes de luktet så sterkt. Dessuten pakket jeg opp et sengesett en gang, der det det luktet sigarettrøyk og lå aske på. Lurer på hvor de var pakket?!?
Mazza** Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Her i huset skal alt vaskes....men det er litt for at jeg syns det blir koselig da....synes ofte det lukter litt av dyner som har vært pakket i plast...så vasker de og jeg....
firebarnsmamma Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Vasker aldri dyner/puter før bruk. Passer på å finne en som pakningen ikke er brutt på. Sengesett blir en helt annen ting, de skal man vaske før bruk, for å få bort overskuddsfarge, kan gi allergi. Og da gjerne to ganger, blir jo mykere da også. Men luft gjerne babydynene, gamle dyner ville jeg kjørt en lett omgang i vaskemaskinen
gobop Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Det kan være lurt. Noen tekstiler er satt inn med ulike stoffer (f.eks formalin) for at det skal se for eksempel glatt og fint ut. Selv fikk jeg nylig utslett av en svangerskapsbukse fra h&m som jeg ikke tok meg bryet med å vaske først...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå