Gå til innhold

Babyer og sko

Fantasiløs m/ 2 vakre gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt flere ting..

At de ikke skal bruke sko før de kan gå selv

OG

at de kan bruke sko når de lærer å gå..

Hva er riktig? Eller best? Eller åssen gjør/gjorde du det?

Min lille er 8 mnd, og vi "går" med han.. Ser for meg at han kanskje lærer seg bedre å gå hvis han har på sko? Tenker da på ordentlige sko med skikkelig støtte, ikke sånn h&m sko..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil heller anbefale deg Robeez skinntøfler, på den måten får de brukt hele muskulaturen i foten og de er lette og fine for såsmå babyer.

Ikke er de for varme heller, skinn puster bra.

Skrevet

Vi feiret snuppas første skritt med å kjøpe hennes første par sko (gode, med ankelstøtte) samme dag. Før det hadde hun bare brukt krabbesokker (lærte å gå på våren - vintern hadde vi ahtt vintersko, men det var mer for å ha noe vanntett på når hun var ute i snøen/regnet), både ute og inne. Tror det med å lære å gå uten sko er for at de skal finne balansen selv, og ikke være "avhengig" av støtten, men man ser jo best selv hva som passer en :o)

Skrevet

Hvor får man kjøpt slike skinntøfler da?

Skrevet

Tror robeez likner veldig på tinyzone, jeg kjøpte våre på tinyzone.dk (under "hjemmesko")

Skrevet

De skal helst ikke ha sko på, aller helst gå barbent :-) Nå anbefaler de til og med at barnet har gått uten støtte i minst 2 uker før de får sine første sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...