Gå til innhold

LANGT! :) Angående en veninde...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er saken er :

 

 

Besteveninda mi har en sønn på 6 mnd,han er kjempesøt,verdens beste og jeg er så heldig som får være fadder på han :D Så det sier seg selv atte jeg vil være der mest mulig sammen med han....

 

Men besteveninda mi er konstant sur,hele tida..Resten av gjengen har faktisk ditcha henne...Selv om dem og er fadder på gutten hennes..Men jeg greier det ikke,og jeg vill ikke! Pga atte jeg er fadder på gutten hennes!

 

Hun syter og klager over gutten sin hele tiden,hun påstår han er konstant sur..Men hver enste gang jeg er der er han blid som en sol! Hun kaller ham drittunge,og sier vist han er sur neste morgen får han ikke står opp+++ Jeg blir så lei meg,for han er ikke sur..Er sikkert hun som inbiller seg att han er sur ?

 

Jeg har lyst og vær fram med ham hele tiden,men orker ikke pga henne..Har tilbudt meg og passe ham,gå på trilleturer og lignende ting..For hun trenger jo avlastning av og til..(Hun er alenemor) Men hun vill ikke det heller..

 

Og så blir hun sur på meg igjen for jeg ikke er der hver enste dag,er ikke så lett for meg heller...har ikke lappen og jobber hver enste dag..ofte sent også!

 

Er det noe jeg kan si til henne sann så hun ikke er sur og forbanna hele tiden ? Jeg vil bare hennes beste,og gutten hennes....Men jeg vet ikke va slags måte jeg kan si det på!? Har prøvd en gang før...Å da fikk jeg ei melding der det sto hvorfor jeg var så sur,det var ikke likt meg+++

 

Trenger hjelp jeg......Ble kansje litt rotete dette her! Men håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, høres ikke så bra ut! Hun har det sikkert ikke så enkelt, kanskje det er vanskelig å skulle be om hjelp.. ville prøvd å snakke med henne, om hvordan hun egentli har det, uten at du trenger å si direkte at du syns hun oppfører seg som ei surkjærring.. : p Håper det løser seg, utrolig kjipt for alle parter hvis det skulle føre til at vennskapet dabber av.. :)

Skrevet

Kan hun ha fått fødselsdepresjon? 10% får visst det etter fødsel...

Skrevet

Ja,har prøvd å prate litt med henne da =) Og hun sier bare det atte å bli mamma ikke er til og anbefale...er det eneste hun vil si faktisk! Men skal prøve og prate med henne mer :) Liker ikke atte hun er så sur...For hun er jo egentli kjempesnill! :D

 

Og jeg vil IKKE miste kontakten med fadderungen min..det er ikke aktus!:)

Skrevet

Det høres veldig kjent ut det du skriver ja. Jeg hadde selv fødselsdepresjon, og det høres veldig sånn ut..

Hva med å fikse barnevakt for et par timer for henne, så tar du henne med deg på cafe eller no sånt. Og så prater dere litt. Si at du er bekymret for henne, at det høres ut som hun er veldig sliten eller no sånt. Ikke si at "jammen han er jo alltid så blid og glad når jeg er på besøk" og liknende ting. Da får du bare henne til å gå i forsvar, evt til å føle seg mere mislykket.

Om du vet at ho ikke vil bli med deg uten barnet, så ta med deg barnevakta og møt opp på døra og overrask henne. Si nå fortjener hun å få et par timer på cafe med jenteskravvel uten babyen. Babyen er der når hun kommer hjem om en time eller to....

 

Synes det er flott at du stiller opp for henne! Har mista mange "venninner" grunnet depresjon, da de fleste har en tendens til å trekke seg unna....

 

Klem

Skrevet

Lukter fødselsdepresjon lang vei syns jeg... Prat med henne eller kanskje det går an å prate med helsesøster ang hennes situasjon? Det viktigste er vel å få ordnet opp i sånne ting så tidlig som mulig...

 

Syns det er flott at du fremdeles er der for henne... Tror det er skikkelig viktig uansett hvor sur og jævlig hun er. Det er jo tydelig noe hun sliter med.

Skrevet

Jeg hadde forresten samtaler med psykiatrisk sykepleier, via familiesenteret her jeg bor, da jeg hadde fødselsdepresjon. Ofte kan det være enklere å åpne seg for en fremmed.

Men guud så godt det var å få lessa ut noen av de tankene jeg gikk med!

Skrevet

Ukaj :) ja må prøve på det :) Men vi kommer oss liksom ingen vei...hehe :P Vi bor på bygda :P Her gårr ikke buss..Og ingen av oss har lappen...:P Men jeg kann iallefall prøve og få til noe :) For hun har blitt helt forandra etter hun fikk ham...Sur,bedrevitendes,frekk+++ Håper på det går over,For jeg vil ha til bake den gamle veninda mi!!:)

 

Ja,Jeg vil stille opp..Har ikke samvittighet til å drite i henne...Selv om jeg tenker jeg bare skulde ha gjort det..En sjelden gang......Men så lavt synker jeg ikke...!

Skrevet

Du kan jo lage istand noe hjemme hos deg da. Trenger ikke gå "ut". Poenget var at dere skulle få litt ro, og ikke bli avbrutt av babyen evt =0)

 

Lykke til da!

Skrevet

Hun er heldig som har deg som venninne. Det er så utrolig viktig å ha noen som stiller opp for en når man har det ille. Selvom man ikke vil innrømme det. Det at du ser henne og de problemene hun har betyr at du oppriktig er glad i henne og barnet hennes. Og at du og har hatt lyst å drite i henne er naturlig, fordi det er frustrerende og se på. Men du ER der fortsatt! Det står det respekt av. Hun vil nok takke deg i ettertid. Du høres ut som en flott venninne!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Min depresjon (ikke fødselsdepresjon, men vanlig) gjorde/gjør i alle fall at min personlighet endrer seg...ifølge psykiateren min på poliklinikken er nok langvarig depresjon grunnen til at jeg sleit med raseriutbrudd. Humøret kan også forandre seg hyppig (men jeg er trolig ikke bipolar da). Veldig vanskelig å takle at en forandrer seg sånn...før kunne jeg ikke skade en flue engang, men så plutselig kunne jeg finne på å slå kjæresten min!:-/

 

Men jeg var veldig obs på forandringen, og var klar over dette selv, så mye av problemet var at helseapparatet ikke hjalp meg selv om jeg ikke greide å bli frisk selv. Sur og gretten var jeg også ovenfor kjæresten min!

 

Bra at du ikke har gitt opp denne venninna, og forhåpentligvis kan du og andre hjelpe henne til å bli seg selv igjen!:-)

Skrevet

Takk maggimor ;o)

 

Ja,jeg er ikke den som svikter en veninde...Har litt mer selvrespekt enn det :)

 

Ja,Tror kansje jeg skal lage til en kosekveld..Kun jeg og hun :) Det tror jeg hun virkeli vil sette pris på :) hehe..Skal jaggu med gjøre det :) Kan gjøre det etter jeg kommer ifra syden... :D Har ikke tid til det før såå :)

Skrevet

Hørest ikke bra ut riga :/ Håper du har det bedre nå da?! :)

 

Ja,Skal gjøre alt for og hjelpe henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...