to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 helt ufattelig. har vokst opp der så dette er ekstremt vanskelig. hun fikk vite i dag at det er spredning, men ikke mye. de skal begynne med cellegift og stråling 10 dager sammenhengende fra neste uke for å forlenge. håper hun får leve lenge, men mange sier det kan gå så fort som 1-2 mnd. blir så deprimert:( vet ikke hva jeg skal gjøre. hun vil vi skal leve normalt og dra på sommerferie og alt men føler jeg ikke kan. noen som har mistet noen med lungekreft?? hvor lenge levde de etter stilt diagnose?
to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. juli 2007 ingen erfaringer???
Torpekjærringa Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Har ingen erfaringer å dele med deg................. men vil gi deg en STOR klem - ikke noe er så vondt som å miste noen av sine nære !
nickoline og supermann Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Min tante hadde lungekreft. Startet med brystkreft, men spredde seg. Hun kjempet lenge........... , men desverre var livskvaliteten dårlig.........
Mille** Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Så utrolig leit.Har ingen personlige erfaringer, ville bare gi deg en klem. Gjør det du føler er riktig for deg med tanker på sommerferien. Klemmer
to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2007 de har sagt de ikke kan gjøre annet enn å forlenge livet hennes. men de gav henne ikke noen forventet levetid eller noe. syns liksom ikke vi får svar på noe jeg:( har gruet meg til denne dagen i alle år. å miste besteforeldrene mine.
Monajenten Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Føler med deg:-( Mistet selv min mormor i lungekreft i slutten av februar. Jeg syns det gikk ufattelig fort fra stilt diagnose, men det gikk ca. et halvt år...:-( Hun gikk med smerter veldig lenge og fryktet kreft, men de fant ingeting. Da de "endelig" oppdaget det, var det gått så lang tid at de ikke kunne gjøre annet enn å gi henne livsforengende.... Det er tungt og vanskelig, prøv å ta vare på stundene dere får sammen. Klem.
flypapir Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Det var trist å høre... . Jeg mistet min bestefar da jeg var 6år gammel, han døde av lungekreft. Husker ikke så mye fra den tiden, så kan desverre ikke hjelpe deg... Men prøv å holde motet oppe, det finnes utrolig mange dyktige leger der ute. Og de gjør nok alt de kan for at bestemoren din får en god og smertefri avslutning på livet...
to jenter og ett gull i magen Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2007 takk for klemmer, det varmer:) er veldig vanskelig men livet går sin gang uansett så.
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har mistet moren min. Hun hadde kreft, men ikke lungekreft. Hun døde litt over 1 år etter første symptomer. Det gikk ca. en måned fra vi fikk vite at de ikke kunne gjøre noe mer til hun døde... En må bare prøve å leve som normalt, selv om det ikke er så lett. Klem
Gøril (210406) Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Hei, det er forskjellige typer lungekreft. Noen er veldig agressive som småcellet lungecarcinom, mens storceller er mer bedagelig av seg. Jeg har mistet min biologiske far i lungekreft. Det tok cirka 6 mnd men kun fordi han da hadde full spredning til hjerne/skjelett/ lever m.m. da det ble oppdaget. Jeg har også en tante som har hatt lungekreft. Hun lever i dag og er så og si erklært frisk. Etter 5 år uten noen symptomer eller metastaser så blir man det. Hun har vel vært kreftfri i straks 5 år. Hun hadde forresten småcellet lungecarcinom så det er absolutt håp!! Jeg må også tilføye at jeg har jobbet på lungeavd. og mange kan leve mange år med spredning, andre ikke. Eldre mennesker lever ofte lenge med kreft da celledelingen deres går tregere. (ofte ikke alltid) Så gled deg over de dagene dere har sammen. Ta sorgen i etterkant. Vet det er tungt, men det funket faktisk her! Gir man opp så går det ofte raskt, har man håp så er det håp Vet ikke om det er noe særlig trøst det jeg skrev, men føler med deg! klem
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Ei god venninne av familien døde ca 1 år etter at hun fikk diagnosen... Husker ikke hva slags behandlinger hun var igjennom, men regner med cellegift siden hun mistet håret...
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Så trist å høre om din bestemor,håper hun får så gode dager som overhodet mulig! Min mor døde av lungekreft ca 2 1/2 måned etter at diagnosen ble stilt. Så det er dessverre slik at det kan gå fort mens det i andre tilfeller kan være slik at man får litt lengre tid sammen. Prøv å leve så normalt som mulig,men jeg hadde nok ikke dratt langt avgårde på sommerferie.Vær så mye sammen med henne som mulig så lenge dere kan,i ettertid blir det godt for dere å vite at dere gjorde hva dere kunne. Mvh
Reveenka Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 Det var trist med bestemoren din, lungekreft er en alvorlig diagnose. Jeg mistet moren min da hun var 59 år i lungekreft med spredning til hjernen. Hun fikk diagnosen høsten 01, og døde på sensommeren 03 - mindre enn to år senere. Etter at hun startet med strålebehandling mot hjernen våren 03 pga. metastasene, var livskvaliteten svært dårlig - men om det skyldes strålebehandlingen eller det at kreften hadde spredd seg til hjernen vet jeg ikke. Statistikken sa den gangen at bare 10% lever etter 5 år, så det er en kreftdiagnose med aggressivt forløp for mange. Sørgelig å høre om dere andre som også har mistet noen - kreft er en grusom sykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå