beentheredonethattwice Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Sønnen min på 2 har fått det i ansiktet. Hva gjør jeg???? Noe jeg kan smøre på? Selve koppen er ikke mer enn 4 mm x 3 mm. Så dumt dette, for han klør av skorpen og tar seg på såret hele tiden! Uff!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Du kan smøre fucidin på. Det smører jeg på når jeg får det.
ambumamma Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 og ta på plaster for da slipper han å klore opp skorpen og gni smitte andre steder på kroppen
SokkeLaila Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Ikke bruk Fucidin -det har utviklet seg resistente stammer gr utbredt bruk av Fucidin.. :/ Bruk heller Brulidin -og les gjerne denne linken; http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=653526
Jubalov Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Gutten vår hadde brennkopper (2 stk) for en måned siden. Det er viktig at han ikke piller på de, for da smitter de fort. Vi vasket brennkoppene 3 ganger daglig med klorhexidin før vi penslet på Krystallfiolett (pass på at du ikke søler ut dette stoffet) og smurte med Brulidine (bakteriedrepende krem. Krystallfioletten tørker ut brennkoppene fortere. Brennkoppene ble så dekket med sterile kompresser eller plaster dersom disse dekker godt. Da ble vi kvitt de fort. Alt fås på apoteket uten resept. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå