ruffen Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Hei! Har akkurat funnet ut at jeg har foranliggende morkake denne gangen. Derfor kjenner jeg ikke så mye til babyen. Er i uke 19, og kjenner mindre enn sist gang. Har noen erfaringer med dette? Hvor fort vil morkaka trekke seg lenger opp? (forhåpentligvis gjør den det da.) Er det noen som har opplevd å måtte ta keisersnitt pga dette? Nå ligger morkaka delvis foran fødselskanalen.
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Hei. Jeg hadde forranliggende morkake i starten. Jeg oppdaget det en dag jeg ble sendt inn fordi de trodde jeg mistet. Blødde masse.. I uke 19, hadde den flyttet seg dit den skulle. Jeg vil bare si til deg, at jeg fikk beskjed om å ta det med ro pga dette. Har du fått noen beskjed?
MissBehave Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Hei Jeg regner med at siden du har delvis foranliggende morkake, så vil den mest sannsynlig flytte seg oppover innen födsel.Jeg fikk höre at den flytter seg 7 av 10 ganger,men jeg har også fått oppgitt at den flytter seg opptil 90% av gangene. Jeg er i uke 22,og min har ikke flyttet seg en millimeter.Nå har jeg total foranliggende morkake.Dette skal sjekkes igjen når jeg er i uke 28.Min gynekolog og jordmor sa at den flytter seg sjeldnere når den er total foranliggende,så de ville ikke bli så overrasket om jeg får KS.He he he,jeg önsker jo faktisk keisersnitt da Eneste jeg ellers har fått höre er at man skal ta det med ro, og om man begynner å blö så skal man åke inn (men det gjör man jo allikevel).
egalia Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Jeg her foranliggende morkake, og har hatt det gjennom hele graviditeten. er nå i uke 38. Det har gått helt fint, og nå har babyen festet seg og er klar for å bli født på normal måte ;-) Det som har vært vanskeligst har vært at jeg har kjent mindre liv enn mange andre, og har dermed vært litt engstelig. derfor har jeg hver kveld frukket kald saft/brus og lagt meg ned for å telle bevegelser (det er sjelden så sterkt som spark). det har beroliget meg litt... ellers bør du sjekke med jordmor eller lege om du er egstlig. bedre ås jekke en gang for mye enn en for lite... nå har magen blitt så stor, at jeg kjenner bevegelser bedre, utenfor morkake-området. det er veldig koselig. Jordmor og lege sa til meg også at det var bare å ta det med ro, og at det ikke har noe å si om den er foranliggende. så lenge den ikke havner nederst og blokerer "utgangen" så går det helt greit. og det gjør den skjelden. i så fall finner de det ut. Lykke til!
*RutIetutt* Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Hadde morkake som lå foran åpningen da jeg var på ul i uke 18. Blødde endel tidlig i svangerskapet, og jm sa at morkakens beliggenhet var grunnen. Var på ny ul i uke 29 og da hadde den trukket seg opp - den gjør stort sett det visstnok:o)
Mamsen&2Gull Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Morkaken min ligger sånn halvveis foran åpningen. Skal tilbake på ul i uke 29 eller noe lignende. Hun sa til meg at 70% av tilfellene så ville den flytte seg oppover. Så enten blir det vanlig fødsel, eller så blir det ks. Tar det som det kommer:) Men håper at den flytter seg oppover.. Har ikke blødd i det heletatt i løpet av svangerskapet, og kjenner mye liv.. tror dere den har flyttet seg opp allerede? Er helt grønn på sånt jeg, var ikke slik sist. Men når jeg først er inne på det... Jeg syns det er veldig ubehagelig å ha sex da det føles som at han støter borti noe inni magen min. Kan det være morkaken? (hehe, helt grønn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå